Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 I barnehagen til mine barn, får de ikke lov til å gå barbeint. Jeg synes det er litt hysterisk. Vi er da ikke født med sko på føttene. Det er jo ikke stor fare for å tråkke på glass e.l. Mulig man kan tråkke på en veps, men man skal ikke overbeskytte barn for alt mener jeg. Mine får lov til å gå barbeint hjemme. Hadde du blitt sint hvis ditt barn gikk barbeint ute i barnehagen?
*Miss Flua* Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Nå er bare mini her 7 mnd enda.. men neste sommer når han går i Bhg, skal han fint få lov til å gå barbeint må jo bare være deilig det på varme sommerdager! Enig med deg at det blir litt husterisk!
magica fra tryll Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 I barnehagen går de fleste barbeint her. Tom de ansatte;)
soleia Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Hadde ikkje vorte sint om dei gjekk berrføtte i barnehagen vår, men synes ikkje det er hysterisk av barnehagen. Dei er vel ikkje sikre på om det kan vere glasbrot på området, og vil ikkje ta ansvaret for om barna skulle skade seg. Det har hendt fleire gonger her i byen at ungdomar har brote seg inn på barnehageområde og festa. Heime får ungane gå barbeinte, for her har me kontroll på uteområdet vårt.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Her går barna mye barbeint ute på sommeren. Bare deilig det :-) Det hadde de fått lov til i barnehagen også. Men jeg skjønner at det ikke er lov der, for de kan lettere bli skadd der, feks ved at noen sykler på føttene/tærne deres, at de tråkker på noe spist e.l Barnehagen er ansvarlig dersom noen blir skadet, og det kan ha med frosikringene å gjøre. Er nok forebygging de tenker på.
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 Tja kommer an på hvem som er på jobb. Hentet lillebror en dag og lurte på hvorfor han gikk med joggeskoene når det var så varmt. Han har joggesko som går over ankklene. Joda da kunne en av de ansatte i bhg fortelle at lillebror ikke fikk ha på sandalene sine ute pga at ikke alle hadde sandaler med seg og da kunne det bli urettferdig. Hjemme får de gå så masse de vil så lenge temperaturen er grei
Mamma_til_2 Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 snuppa mi går barbent der hun får lov i bhg og. hun pleier og ta av seg på bena når hun sitter i sandkassa eller er og leger med andre ting ute
Mamma_til_2 Skrevet 20. juli 2012 #9 Skrevet 20. juli 2012 Tja kommer an på hvem som er på jobb. Hentet lillebror en dag og lurte på hvorfor han gikk med joggeskoene når det var så varmt. Han har joggesko som går over ankklene. Joda da kunne en av de ansatte i bhg fortelle at lillebror ikke fikk ha på sandalene sine ute pga at ikke alle hadde sandaler med seg og da kunne det bli urettferdig. Hjemme får de gå så masse de vil så lenge temperaturen er grei Stakkars gutt, ikke hans feil at ingen andre foreldre har vett i skallen
Honningmelon Skrevet 20. juli 2012 #10 Skrevet 20. juli 2012 De får lov til å gå barbeint så mye de vil. Men, skjønner bhg også.
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. juli 2012 #11 Skrevet 20. juli 2012 Tja kommer an på hvem som er på jobb. Hentet lillebror en dag og lurte på hvorfor han gikk med joggeskoene når det var så varmt. Han har joggesko som går over ankklene. Joda da kunne en av de ansatte i bhg fortelle at lillebror ikke fikk ha på sandalene sine ute pga at ikke alle hadde sandaler med seg og da kunne det bli urettferdig. Hjemme får de gå så masse de vil så lenge temperaturen er grei Stakkars gutt, ikke hans feil at ingen andre foreldre har vett i skallen Må jo innrømme at jeg også tenker det. Så om det er bra vær om morgenen og meldt godt vær så sender jeg ham i sandalene Men, disse joggeskoene hans er gode sko spesielt til han, med såler inni som skal forme bena hans pga feilstillinger, låsninger osv.. Han skal gå med dem om det ikke er verre vær enn at de tåler det, gore tex. Har aldri hørt noe om at andre barn klager når de må gå i støvler.. Eller at barn klager fordi jeg tar hjem støvlene hans om vinteren fordi han og et annet barn i bhg er de eneste som faktisk har vintersko som er vantette! Pga jeg mener det er for kaldt å gå i støvler om vinteren.. Har ikke hørt en lyd om det heller......
Tired mama Skrevet 20. juli 2012 #12 Skrevet 20. juli 2012 Barna våre går barbeint i bhg på varme dager. 3-åringen hater sokker og skulle gjerne gått barbeint året rundt. Han får gå barbeint ute så lenge det er varmt nok til det. På vinteren er det kun inne. Synes selv det er veldig befriende uten sko og sokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå