Gå til innhold

Blir nr 2,3 osv veldig mye større enn nr 1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste veide 3590 og var 51 cm når hun kom......da blir jeg liksom litt bekymret siden det ser ut som nr 2 alltid blir større......HJELPES!!! Har riktignok lagt på meg mindre til nå enn med nr 1, men det trenger vel ikke si noe på barnets vekt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er virkelig ingen regel. Her var eldste 2950 gram og 49 cm og yngste (nr.2) 2900 gram og 47 cm. Så bare ta det helt med ro:-)

Skrevet

Nope.

Nr 1 her var 3610, nr 2 var 3380 , og nr 3 var 3660 :)

Har hørt at nr 4 gjør et hopp i venkten da, så er litt redd for det. Men men. Vi får se :)

Skrevet

så for meg en på 4kg eller noe jeg!! rett før jeg søkte om keisersnitt;) ha ha

Skrevet

min veide 3190, men var født 14 dager for tidelig, og nr 2 veide 3500, som ble født 2 dager før termin... så.. baby nr 1 ville vært omtrent samme vekt som baby2...

Skrevet

Stemte ikke på mine, første var 3710gr og 51 cm (5 dager over termin), andre var 3390gr og 50 cm (4 dager før termin) :)

Skrevet

Min nr to var nesten kiloen lettere enn søsteren, men han kom for tidlig da. Hadde han kommet til termin ville han vært kanskje fem kilo:p

Men altså, det er jo ikke nr i rekka som gjør det, mer typen! Du skal se det går finfint. Har inntrykk av at folk gjerne får barn på ca samme str jeg...

Skrevet

TAKK gud, dette hjalp meg hvertfall :):)

Min gutt nummer 1 var 4700gram 13 dager over termin, nå venter jeg gutt nummer 2, og jeg har siden dag en sagt at jeg nekter og gå over tiden og få en gutt på 5 kg! jeg har også hørt at de blir større og større..

Var på sykehuset i går (termin i dag) for å få estimert vekten, og foreløpigt regnet di denne gutten til og være ca 3500 pluss 200-300 gram, litt vanskeligt og måle siden han lå så uroligt. så her sitter jeg da, og må gå over tiden likevel.. Nå håper jeg inderligt at di har rett, at det er en på under 4 kg, ellers blir det månelys!

Skrevet

Hei, jeg har hørt at gutter ofte blir større for hvert barn...foreløpig stemmer dette på meg. Min første gutt veide 3990, gutt nr 2 veide 4500...og etter 3D ultralyd i dag, fikk jeg vite at dette barnet vil veie ca 4000g. Nå vet vi ikke kjønnet på 3. mann, men regner egentlig med en gutt til. En ting skal sies; selv om jeg fødte en stor gutt på 4,5 kg måtte jeg ikke sy et eneste sting. Alt kommer jo an på tykkelsen av hodet til babyen...og disse er jo veldig bevegelige. Nå synes ikke jeg at en baby på 4 kg er så mye jeg da, for hører stadig at det kommer babyer på nærmere 5 kg. :)

Skrevet

Ikke nødvendigvis nei, litt opp og ned her:

4 kg

3,5kg

4,2kg

? kg

Skrevet

Eldste her veide nesten 5 kg, yngste litt over 4. SÅ er ikke en selvfølge at nr 2 er større nei...

Skrevet

Hadde vært så mye mer smertefritt om de kom ut like stor som en ert, så la vi de i vann og vips så hadde du en baby;) ha ha

Skrevet

Min nr2 var mindre enn nr1, mens nr3 var ganske mye større enn nr1 :-P

Skrevet

Nummer to var nesten en kilo mindre og fire centimeter kortere enn nummer en. Så det stemmer ikke alltid.

Skrevet

1. var 3990g, 3 uker før termin. Minste var 3880g 1 dag før termin.... Så stemte ikke på mine... Begge er samme kjønn..

Skrevet

Nr 1 var 3560 gr og 50 cm

Nr 2 var 4030 gr og 50 cm

Nr 3 blir ikke større enn 37-3800 mener jordmor. Blir spennende å se ;)

Skrevet

3615 på nr 1 og 51 cm

4040 på nr 2 og 52 cm

meget spent på nr 3 :)

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

3590 er da ikke stort i det hele tatt!

Jeg er liten av str men har fått jente på 4 kg og 52 cm.

Og gutt på 4,2 kg og 52 cm.

Begynner de å nærme seg 4,5 kg så kan jeg skjønne grunn til bekymring.

Skrevet

Gjennomsnittlig tror jeg andremann er 100g tyngre enn førstemann, og det er jo ikke noe å hoppe i taket for. Din førstemann var jo veldig gjennomsnittlig. Min første var 3540, andremann var bare 3160 - begge to født i uke 38.

Skrevet

Nr 1 var 4260 og 53 cm lang ( hun kom 5 dager etter termin)

Nr 2 var 3760 og 51 cm lang ( hun kom 2 dager etter termin)

Nr 3 var 3150 og 51 cm lang ( han kom 3 uker før termin) så jeg gikk stikk motsatt vei :)

Skrevet

Motsatt for meg også:

Jente 3360 gr 11 dager før termin

Gutt 3002 gr 8 dager over termin

Skrevet

nr1 4080 to uker etter termin

nr2 4265 fem dager før termin

nr3 3950 fire dager før termin

Jeg gikk opp med

nr1 30 kg

nr2 25 kg

nr3 24 kg.

Skrevet

Nr 1 3650 og 51 cm lang ( Han kom 6 dager over termin)

nr 2 3950 og 2 cm lang (hun kom 2 uker før termin)

Venter nr 3 og skal på vekt kontroll om en uke, gleder og gruer meg. Håper hun ikke blir større enn nr 2.

Skrevet

Nr 1. var 3140 g og 48 cm.

Nr 2. Var 2430 g og 45 cm.

Aner ikke hva nr 3 blir men håper han/hun er lik nr 1. :)

Skrevet

Nummer 1: 4190 og 50 cm til termin.

Nummer 2: 4682 og 51 cm til termin.

Jeg er ganske liten selv, og ikke har hverken jeg eller far vært store når vi kom til verden men barna våre er virkelig blitt det..

Venter nå nummer 3 og er veldig spent på hvor stor han/hun blir!! Får visst ingen vekstestimering heller siden fødslene gikk så bra til tross for store barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...