Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Hei, Er det noen kvinner her som har sterilisert seg? Hvordan foregår det? Og hvordan gikk det med operasjonen? Formen deres i ettertid? Hva det koster for å utføre et slikt inngrep? Jeg vurderer sterkt å sterilisere meg når siste kjærleik barnet kommer til verden, men avgjørelsen er ikke tatt enda....hmmmm...
ltcg Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Hei:-) Jeg steriliserte meg for en stund siden,måten de gjorde det på var og gå opp nedenfra og sette to små spiraler i hver eggleder. Det er ikke nødvendig med full narkose men jeg valgte det pga at en annen lege hadde prøvd og få inn en vanlig spiral og ikke klart det. Formen etterpå når jeg våknet var litt vond i magen og øm de neste dagene men gikk fort over. Prisen er 6079kr:-)
Musemora Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Det er et laparascopisk inngrep som tar ca 20 min el litt mindre med flink operatør. Det foregår i narkose. Du reiser hjem samme dag. Stort sett lite smerter etterpå. Noen får vondt i skuldrene pga at gassen de blåser opp magen med går ut igjen. Mener egenandelen et ca 6000? Har ikke gjort dette selv, men er anestesispl så har bedøvet mange til denne type inngrep.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Herregud, 6079kr for å stelisere seg?!! Det er jo sykt dyrt Uansett så er det godt å høre at det ikke er noe omfattende inngrep. Skal, skal ikke, skal, skal ikke, hehe.... PENTO: Vet du om det er egenandelen på dette inngrepet også gjelder hvis man tar det i forbindelse med fødselen?!! (selvsagt rett etter man har født ungen HI
AO3 Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Herregud, 6079kr for å stelisere seg?!! Det er jo sykt dyrt Uansett så er det godt å høre at det ikke er noe omfattende inngrep. Skal, skal ikke, skal, skal ikke, hehe.... PENTO: Vet du om det er egenandelen på dette inngrepet også gjelder hvis man tar det i forbindelse med fødselen?!! (selvsagt rett etter man har født ungen HI Du trenger jo ikke mer prevensjon resten av livet, så avhengig av hvilken type prevensjon man ellers velger, og hvor lenge man må regne med å gå på det, skal du ikke se bort fra at det kan lønne seg med 6000kr. Det er ingen egenandel når man steriliseres i forbindelse med keisersnitt, men jeg vet ikke om de utfører steriliseringer rett etter vaginal fødsel lenger.
AO3 Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Forresten er det betydelig lavere egenandel for menn OG det er et mye mindre inngrep!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 Herregud, 6079kr for å stelisere seg?!! Det er jo sykt dyrt Uansett så er det godt å høre at det ikke er noe omfattende inngrep. Skal, skal ikke, skal, skal ikke, hehe.... PENTO: Vet du om det er egenandelen på dette inngrepet også gjelder hvis man tar det i forbindelse med fødselen?!! (selvsagt rett etter man har født ungen HI Du trenger jo ikke mer prevensjon resten av livet, så avhengig av hvilken type prevensjon man ellers velger, og hvor lenge man må regne med å gå på det, skal du ikke se bort fra at det kan lønne seg med 6000kr. Det er ingen egenandel når man steriliseres i forbindelse med keisersnitt, men jeg vet ikke om de utfører steriliseringer rett etter vaginal fødsel lenger. Dette må jeg finne ut, for jeg regner med jeg skal utføre vaginal fødsel denne gangen her og Ja, jeg vet at egenandel for menn er betydelig lavere, men min kjære ønsker ikke å utføre noe inngrep fra sykehusetside pga tidligere ekkel opplevelse han hadde i forbindelse med en dagsoperasjon. HI
AO3 Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 Da får du ta det opp med fastlegen, kanskje. Jeg må si jeg tviler på at de steriliserer deg etter vaginal fødsel, og jeg tviler i alle fall på at du slipper noen egenandel hvis du skulle få gjort det. Grunnen til at det er gratis ved ks, er jo at du uansett skal opereres, med enkel adgang til egglederne, så det er jo ikke så mye ekstra arbeid for gynekologene.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #9 Skrevet 20. juli 2012 Ok, da vet jeg det Takk for svarene folkens!
Musemora Skrevet 20. juli 2012 #10 Skrevet 20. juli 2012 Herregud, 6079kr for å stelisere seg?!! Det er jo sykt dyrt Uansett så er det godt å høre at det ikke er noe omfattende inngrep. Skal, skal ikke, skal, skal ikke, hehe.... PENTO: Vet du om det er egenandelen på dette inngrepet også gjelder hvis man tar det i forbindelse med fødselen?!! (selvsagt rett etter man har født ungen HI Det er narkose og laparascopiutstyr som koster. Nesten alt er engangsutstyr som koster mye. Dvs at det ikke er noe billigere rett etter fødsel dessverre. Lykke til m valget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå