Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Hvordan gjøre dette på best mulig vis ? Jeg "må" ha en løpetur annenhver dag minst, og sliter med overfødige kilo - noe jeg er i ferd med å endre på. Vi kal på ferie med et vennepar som også er ganske runde, men som ikke trener og heller ikke viser noen interesse for det. Stor i ord osv... Men jeg vil ikke være den som gir andre dårlig samvittighet, ødelegger måltidet med å snakke om kalorier etc. Jeg hater det selv, og har en annen venninne som ikke klarer fokusere på noe annet enn trening, sunn mat og hvor alt legger seg om vi har en utskeielse. Sånn vil ikke jeg være, men ser at om jeg bryter opp en kveld for å jogge meg en tur blir det lett sånn. Har lurt på om jeg skal ha klokka på om morgenen, og stikke en tur da. Hvordan ville dere løst dette ? Ikke tatt hensyn og bare kjørt på , eller prøvd å være litt "usynlig" ?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Jeg har noen kilo for mye som jeg ikke har tenkt å bekymre meg for når jeg skal på ferie....da er det ferie for slike tanker og. Om du Må trene hver dag mens du er på ferie ville jeg heller tatt en løpetur før frokost slik at du ikke må bruke halve kvelden på dette. Jeg hadde iallefall syns det var rimelig kjipt om de vi var på ferie med ikke kunne gjøre noe om kvelden for de måtte trene.
1down Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Jeg ville jogget om morgenen og holdt deg til "dietten" uten å gjøre noe nummer av det.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Å løpe om morgenen er det mest usynlige, men deter jo ogsÅ greit Å ta seg en løpetur mens de andre soler seg eller gjør noe annet som ikke er sÅ sossialt. Det gÅr fint. Du trenger jo ikke gjøre sÅ mye ut av det. Turene pÅ 30-60 minutter er det lett Å fÅ puttet innimellom, tretimersturene derimot er det værre med.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Jeg har noen kilo for mye som jeg ikke har tenkt å bekymre meg for når jeg skal på ferie....da er det ferie for slike tanker og. Om du Må trene hver dag mens du er på ferie ville jeg heller tatt en løpetur før frokost slik at du ikke må bruke halve kvelden på dette. Jeg hadde iallefall syns det var rimelig kjipt om de vi var på ferie med ikke kunne gjøre noe om kvelden for de måtte trene. Ja det er det jeg mener. Må ikke løpe hver dag, men annenhver er minimum. Tenkte å legge med på det. Da blir det vekkerklokke og opp før frokost :-) Koser meg i ferien også, men kan ikke tillate meg å kutte helt ut. Da forsvinner den opparbeidede kondisen fort, og det blir tungt å komme igang. Dessuten trenger jeg sårt å gå ned i vekt... Det er ikke for ingenting. BMI er på 33 for å si det sånn...
Gjest Heartbroken Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Mannen min trener mye og kan ikke gå mange dagene uten en treningstur. Vi har vært på mange ferier med venner som ikke trener, og det har aldri vært et problem. Han gjør seg klar til treningsturen i det stille, kommer ut og gir beskjed om at han tar seg en tur. Selvsagt ser han an hva som skal skje, han springer ikke rett før vi skal spise eller gjøre andre avtalte ting. At han blir borte i en time, halvannen, mens vi andre koser oss i solen eller sofakroken har aldri vært et problem. Løp når det passer, om det er morgen, formiddag, ettermiddag eller kveld - det er vel ikke så mange timene det er snakk om uansett. Det kan alltid være godt med litt alenetid når man er tett på andre mennesker hele døgnet.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 Beklager, men her ser jeg ikke helt problemstillingen din Jeg forstår at du ønsker å ta deg en treningsøkt, men det er fullt mulig å gjøre det litt diskret. Som du sier, løp på morgenen, eller om muligheten byr seg iløpet av dagen, f.eks om de andre skal ligge ved bassengkanten så kan du fint ta på deg løpeskoa. Du sier også at du ikke ønsker å være den som snakker kalorier. Så ikke gjør det. Du spiser det DU vil, så får de gjøre det samme.. Mitt tips til deg: gjør minst mulig nummer ut av det God ferie
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 Hvordan gjøre dette på best mulig vis ? Jeg "må" ha en løpetur annenhver dag minst, og sliter med overfødige kilo - noe jeg er i ferd med å endre på. Vi kal på ferie med et vennepar som også er ganske runde, men som ikke trener og heller ikke viser noen interesse for det. Stor i ord osv... Men jeg vil ikke være den som gir andre dårlig samvittighet, ødelegger måltidet med å snakke om kalorier etc. Jeg hater det selv, og har en annen venninne som ikke klarer fokusere på noe annet enn trening, sunn mat og hvor alt legger seg om vi har en utskeielse. Sånn vil ikke jeg være, men ser at om jeg bryter opp en kveld for å jogge meg en tur blir det lett sånn. Har lurt på om jeg skal ha klokka på om morgenen, og stikke en tur da. Hvordan ville dere løst dette ? Ikke tatt hensyn og bare kjørt på , eller prøvd å være litt "usynlig" ? Ta en løpetur før frokosten Du tjener på det også, om du trener etter du har spist, forbrenner du ikke mer enn de kcal du har spist, men om du trener først, så spiser, så "forhånds" forbrenner du, så kan du spise frokost uten å stresse med noe mer den dagen Usynlig er du nok ikke, men du trener ikke åpenlyst da, så da funker det jo greit for alle, om noen påpeker at du trener på morgenen, så er det jo bare å si at det er en fin måte for deg å starte dagen på, blir mer våken. Da nevner du ikke noe innen slanking og gjør det til en tilfeldighet, om de spør om å få være med en dag, så innviter dem, men ut i fra det du skriver, ikke forvent at de stiller
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #9 Skrevet 20. juli 2012 Ok, ja det er nok en god plan. Jeg snakker ikke om kalorier eller slikt nei. Men gjør mine valg i det stille uten noe mer mikkmakk. Og det er ikke så lang løpetur heller, ca 45 minutter bare. Takk for innspill. Det er jo ikke noe stort problem, men jeg vil ikke være den kjipe... HI
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #10 Skrevet 20. juli 2012 Hvordan gjøre dette på best mulig vis ? Jeg "må" ha en løpetur annenhver dag minst, og sliter med overfødige kilo - noe jeg er i ferd med å endre på. Vi kal på ferie med et vennepar som også er ganske runde, men som ikke trener og heller ikke viser noen interesse for det. Stor i ord osv... Men jeg vil ikke være den som gir andre dårlig samvittighet, ødelegger måltidet med å snakke om kalorier etc. Jeg hater det selv, og har en annen venninne som ikke klarer fokusere på noe annet enn trening, sunn mat og hvor alt legger seg om vi har en utskeielse. Sånn vil ikke jeg være, men ser at om jeg bryter opp en kveld for å jogge meg en tur blir det lett sånn. Har lurt på om jeg skal ha klokka på om morgenen, og stikke en tur da. Hvordan ville dere løst dette ? Ikke tatt hensyn og bare kjørt på , eller prøvd å være litt "usynlig" ? Ta en løpetur før frokosten Du tjener på det også, om du trener etter du har spist, forbrenner du ikke mer enn de kcal du har spist, men om du trener først, så spiser, så "forhånds" forbrenner du, så kan du spise frokost uten å stresse med noe mer den dagen Usynlig er du nok ikke, men du trener ikke åpenlyst da, så da funker det jo greit for alle, om noen påpeker at du trener på morgenen, så er det jo bare å si at det er en fin måte for deg å starte dagen på, blir mer våken. Da nevner du ikke noe innen slanking og gjør det til en tilfeldighet, om de spør om å få være med en dag, så innviter dem, men ut i fra det du skriver, ikke forvent at de stiller Greit å trene om morgenen, men det du skriver om at du ellers bare forbrenner så mye du har spist tfrokost er bare sprøyt. Hvor mye du forbrenner kommer ann på hvor mye du beveger deg, ikke hva du spiste rett før trening. Jeg har for eksempel ofte spist en frokost på ca 200 kcal før jeg har tatt en lang løpetur på 2-3 timer. Hvordan tror du det skulle gå ann på 200 kcal?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. juli 2012 #11 Skrevet 20. juli 2012 Er ikke det jeg sier da, jeg sier man forbrenner kcal FØR matinntaket, så man har noe å gå på til frokost.. Sikkert dårlig forklart, men jeg er ikke av de flinkeste når det gjelder å sette sammen setninger i slike situasjoner. Og jeg sier jo ikke at man skal spise fØr treningen, man har med seg mye vann, om du er uenig i dette, så får du ta det opp med treneren som har hjulpet meg med min trenings plan.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #12 Skrevet 20. juli 2012 Hvordan gjøre dette på best mulig vis ? Jeg "må" ha en løpetur annenhver dag minst, og sliter med overfødige kilo - noe jeg er i ferd med å endre på. Vi kal på ferie med et vennepar som også er ganske runde, men som ikke trener og heller ikke viser noen interesse for det. Stor i ord osv... Men jeg vil ikke være den som gir andre dårlig samvittighet, ødelegger måltidet med å snakke om kalorier etc. Jeg hater det selv, og har en annen venninne som ikke klarer fokusere på noe annet enn trening, sunn mat og hvor alt legger seg om vi har en utskeielse. Sånn vil ikke jeg være, men ser at om jeg bryter opp en kveld for å jogge meg en tur blir det lett sånn. Har lurt på om jeg skal ha klokka på om morgenen, og stikke en tur da. Hvordan ville dere løst dette ? Ikke tatt hensyn og bare kjørt på , eller prøvd å være litt "usynlig" ? Jeg ville lagt løpeturen til før frokost, deilig start på dagen. Og så har du den delen overstått slik at du ikke trenger å avbryte annet som dere finner på. Du trenger jo ikke snakke om kalorier selv om du velger et lettere middagsmåltid, eller velger bort en is her og der. Du kan jo bare si det er dette jeg har lyst å spise eller jeg har ikke lyst på. Isteden for å si at det er fordi du skal ned i vekt. Hadde jeg vært på ferie med noen og plutselig skulle de avbryte kvelden for å jogge/trene hadde jeg nok følt litt på den, om de derimot gjorde dette før jeg sto opp og ikke måtte fortelle masse om det og gni inn hvor flinke de er så hadde jeg ikke tenkt stort over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå