Gå til innhold

Sjekk av eggledere


Silja1981

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi ønsker nå å gå videre med inseminering da icsi ikke bar frukt for oss. Jeg har ikke fått sjekket egglederne mine da de i utgangspunktet ikke skulle brukes likevel. Nå prøver jeg å finne ut hvor jeg kan få sjekket dem. Noen som har tips? Vi bor i Oslo men holder til i Porsgrunn. Porsgrunn har ferie nå så jeg kan ikke spørre dem...

 

Takk for svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg spør etter er HSG-røntgen, ingen som har svar på hvor jeg kan få gjort dette og hvordan jeg går videre for å få gjort det?

Skal prøve å ringe Rikshospitalet og fastlegen min på mandag da fertilitetsklinikken har ferie.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jeg har forsonet meg med at jeg ikke vet om jeg har tette eggledere. Regner sterkt med det da. De sjekker ikke mine fordi de ikke skal brukes for IVF uansett og fordi jeg er såpass gammel som jeg er (35 år). Vet at de har sjekket for min venninne i utredningen da hun var 27 år. Det hadde jo vært greit for deg å vite om tette eggledere er grunnen for problemene med å bli gravid i tilfelle dere vil prøve alternative behandlinger (som ikke er så belastende for kroppen) for å bli gravid. Hadde jo ikke svar på ditt spørsmål da, men fortsatt god helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk henvisning fra legen og til gyn på sykehuset. Der fikk jeg kontrast farge med kikkehullsundersøkelse. Fikk vite at ene egglederen var tett med denne undersøkelsen. veldig greit å vite hva man har å forholde seg til. Den andre eggledener produserte ikke egg, så da var det jo greit å vite at den ene hvertfall produserte egg, ellers ville jo ivf også vært uaktuelt..

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggledere produserer ikke egg...

 

Nei, jeg formulerte meg litt feil der. Det ble ikke produsert egg på den siden som ikke var tett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det den samme undersøkelsen jeg har gjort? Fikk innført en tynn slange i livmora og han kikket med ul mens han trykket ut kontrastveske så det lyste i eggstokkene og egglederne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellige metoder for å sjekke egglederne. Det kan gjøres sånn som du fikk gjort det eller så kan det gjøres med kontrastrøntgen. Blir spennende å høre om jeg får noe bra svar imorgen på ringerunden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den samme undersøkelsen jeg har gjort? Fikk innført en tynn slange i livmora og han kikket med ul mens han trykket ut kontrastveske så det lyste i eggstokkene og egglederne.

 

Ikke helt sikker på hvordan de gjorde det, jeg var i narkose. Men har værtfall 2 små arr på magen, der de har gått inn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig våken og det tok ca 10 med av og påkledning..... Ingen arr, bare vått, fikk se på at det strømmet rosa gjennom eggstokkene og egglederne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...