Gå til innhold

Ny mann eller beholde den gammle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sliter jeg virkelig. Har begynt i ny jobb for noen mnd siden, og der var han, en helt fantastisk mann, han er 12 år eldre en meg og har ALT jeg leter etter i en mann. Sammtidig så har jeg en flott mann som jeg er forlovet med hjemme, trodde virkelig at han var drømmen. Vi sliter med å få barn og må ha hjelp til dette. Noe jeg ikke ser på som et problem men som jeg synes er urettferdig.

Men følelsene mine for denne nye mannen vil ikke forsvinne! Hjertet hopper og danser bare han gir meg et blikk. Og jeg vet han er intrisert i meg, det ligger liksom mellom oss. Måtte bli hjemme fra jobb idag, prøve å få roet meg ned. Aner ikke hva jeg skal gjøre i det hele tatt! Vill følelsene forsvinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gresset er som regel ikke grønnere på andre siden!

Skrevet

Vel er vist vanlig det der, skifte, når man tror gresset er så mye grønnere på den andre siden.

Vel jeg hørte noe smart et par hadde gjort, de hadde inngått en avtale at om de fant noen de syntes litt mer om skulle de fortelle det til partneren sin. Sånn sett ble det mindre spennende. Kan jo fungere vil jeg tro, tale følelsene til det kjedelige.

Skrevet

Gresset er grønnest der du vanner det.....

Skrevet

Vel, jeg har såpass erfaring med menn at jeg har skjønt at gresset sjeldent er så mye grønnere hos naboen.. Noe er det med alle! Inkl deg selv, ingen er perfekt.

Hvis man egentlig har det godt med den mannen man har, tror jeg ofte det kan lønne seg å heller jobbe litt ekstra med det forholdet.

Skrevet

Siden du har oppdaget at dere trenger hjelp for å få barn regner jeg med at dere har vært gjennom en muligens slitsom periode som prøvere.

Dette kan fort gjøre at man ønsker litt spenning borte, noe som ikke knytes til det negative og vanskelige.

Samtidig er det alltid godt å kjenne at man er attraktiv for et annet menneske når man har vært i et forhold over lang tid og en del ting har kommet dit hen at det er bare en vane.

Om du har et godt forhold til en god mann ville jeg tenkt meg godt om før jeg kastet det bort.

Mannen du nå er betatt av ja for du er betatt og ikke forelska vil jeg nok tro, Han er 12 år eldre en deg. Om du ikke er veldig ung, er det da en mulighet at om dere skulle bli sammen at han allerede har de barn han vil ha, det finnes alltid samme hva en mulighet for dette eller at han ikke vil ha barn sammen.

Det finnes mulighet for at han ikke er en god mann når man er i forhold med han. Det finnes mulighet for at han overhode ikke er interessert i et forhold med deg (om han så skulle si det nå vet man aldri sikkert)

Det er en mulighet for at om dere skulle bli sammen fort oppdager at dere ikke passer sammen som partnere.

Hva om han har en partner han ikke har fortalt deg om. Hva om interessen han viser deg kun er av vennskapelig type, han kan til og med være homofil. Du har bare møtt han for noen mnd siden, det kan være masse om han du overhode ikke vet.

Hadde du ikke hatt det godt i det forholdet du er i nå så ville jeg sagt go for it, for om det da hadde vist seg å falle i grus hadde det da ikke spilt noen rolle.

Men når du har det bra i forholdet du i dag har så skal du være klar over at det er en veldig stor sjanse for at ting faller i grus med han nye, eller du bare finner ut at det var mannen du har nå du elsker. og da er det langt fra sikkert du har noen vei tilbake.

Skrevet

Den likte jeg:)
Skrevet

Men jeg har hørt at det ikke er så lurt å vanne gresset da røttene blir kortere og tåler mindre. Gjødsel derimot gjør underverker ;)

Skrevet

Behold det gode gamle trygge forholdet- alle kan bli betatt og ja, hjertet hopper og danser, men tro meg, dette går over.

Skrevet

Vet innerst inne at alt dere sier har sannhet i seg, men jeg klarer ikke å beherske meg selv. Jeg kjenner at jeg vil at han skal se meg, jeg vil at han skal like meg, jeg vil mye mer.

Mennene er rake motsetninger av hverandre, min man er myk, har følelsene på utsiden og føyer seg etter nesten alle, og litt lat. Den andre er bestemt, bare noen få kommer inn på han, og når man gjør det merker man hvor flott han er. Men han er en einstøing og et arbeidsjern.

Jeg vet at gresset ikke er grønnere, det bare frister mer med en mann med bein i nesa, jeg vet jo at hvis jeg skulle ende opp med denne mannen, så vil det komme negative ting frem i lyset om han og, som med alle andre.

Vi har hatt en kjempe slitsom periode i over 1,5 år nå. Jeg vet jeg ikke kan klandre min mann, men det er han det er feil med, å innerst inne kjenner jeg at det blir for mye for meg. På grunn av han så skal sammfunnet bestemme når vi kan få barn. (har satt det litt på vent nå siden jeg føler meg så hjelpesløs i jobbsituasjonen) Han tror det er pga av jeg vil finne meg til rette i min nye jobb først.

Skrevet

Sånn jeg ser det så idealiserer du en mann på bakgrunn av en forelskelse... Noe vi alle gjør, men det er ikke dermed sagt at han ikke har andre negative sider. Tror dette med at dere sliter med å få barn fyrer litt opp også, slik at det virker "lettere" å starte på nytt med en annen. Etter at forelskelsen har lagt seg kommer alltid hverdagen og det er den som må fungere ;) Hva var det med forloveden din som gjorde han til drømmemannen da? Kanskje du skal gå litt inn i deg selv og virkelig se hva du har lyst til? ;) For all del du må gjerne bytte ut;) Men hva om han ikke vil ha noe annet enn en fling??

Uansett lykke til med valget ;)

Skrevet

Siden dere ikke har barn sammen, så kan du i teorien bytte ham ut om det er det du vil.

Men enig med flere her, tenk deg om først. Du mister kanskje en god mann for alltid og hvem vet hva du får til gjengjeld.

Men vi lever jo bare en gang, så om du er overbevist om at dette er den store kjærligheten så go for it!

Skrevet

Jo, gresset er grønnere på den andre siden, men det visner der også.

Hvis du evt velger den nye mannen, så håper jeg hvertfall at du gjør det slutt med kjæresten din før det skjer noe med han nye.

Skrevet
Men jeg har hørt at det ikke er så lurt å vanne gresset da røttene blir kortere og tåler mindre. Gjødsel derimot gjør underverker ;)

Ok, samme hva du sier altså, jeg bæsjer ikke på mannen min!

Skrevet

Hørtes bare ekkelt å skulle gjødsle gubben. Men så finnes det vel de som liker denslags aktiviteter på soverommet :D

Gjest Heartbroken
Skrevet

Ut fra overskriften din virker det som du vurderer å skifte ut den gamle sofaen din...

Skrevet
Ut fra overskriften din virker det som du vurderer å skifte ut den gamle sofaen din...

Kanskje hun tenkte på gubben, også skrev hun feil?

Også har de fått ny sofa på jobben, og hun har veldig lyst på en slik sofa i sin egen stue? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...