Gå til innhold

Noen som er litt munnrappe her? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Selvfølgelig vet jeg det er munnrappe damer her, derfor spør jeg om litt hjelp.

Har ei venninne som er utrolig opptatt av å fortelle meg hvor stor og tjukk jeg kommer til å bli igjennom graviditeten..

Jeg er nå 8 mnd på vei og har vel ikke gått opp så veldig mye..

Jeg har vel alltid vært formfull, uten å være tjukk, men trives godt med vekten min og er selvsikker og trygg når jeg er ute.

Jeg får mange komplimenter av andre når jeg er ute, men hun må ALLTID avbryte for å fortelle hvor stor jeg kommer til å bli, (gjerne med et lite tak i hofta mi) og hvor stor f.x rumpa mi vil bli.

Hun er eldre enn meg og har et barn fra før av.

Jeg blir ikke fornærmet eller lei meg, men jeg er dritt lei av å høre på hennes patetiske utsagn hver gang vi møtes.

Har allerede svart henne med diverse kontrameldiger, men trenger liksom den skikkelige suseren for å få a til å klappe igjen for godt..

Og ja jeg vet hvor dårlig 'venninne' hun er ved å si sånn osv, så ikke fokuser på det :)

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja, om ikke annet så er jeg stor pga et barn - hva er din unnskyldning?

Skrevet

Mitt standardsvar når jeg fikk kommentarer på størrelsen under graviditet var:

Jeg synes jeg er flott, jeg. Det er koselig å se magen vokse, og jeg liker det jeg ser i speilet!

Ikke så veldig slagkraftig, kanskje, men det stoppet effektivt munnen på et par sleivkjefter på jobb:)

Skrevet

Hvem sin mage forsvinner fortest? Min eller din?

Skrevet

Ja, jeg kan gjøre noe med vekten min om jeg vil etterpå jeg, værre med deg som ikke helt har utseende med deg.. (Siden hun er eldre enn deg har hun sikkert noen rynker du kan påpeke eller noe..)

Eller du kan rettogslett si:

Jeg synes det er trist at du må la din egen usikkerhet på ditt eget utseende gå utover meg, det er ikke min feil at du ser ut slik du gjør.

Det verste jeg vet er mennesker som hele tiden skal fortelle andre hvordan de ser ut eller burde se ut, men vent litt, det er jo akkurat det du pleier å gjøre med meg..

Skrevet

Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for at jeg nesten konsekvent har omtalt magene til gravide venninner for bolla. Håper ikke de har tatt det ille opp... Til gjengjeld kalte jeg meg selv tjukkebolla når jeg selv gikk gravid...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

"Jeg ER i form. Rund er også en form!"

Det sa jeg til ei som påpekte at jeg hadde mage (jeg var gravid, men det visste hun ikke, og jeg gadd ikke fortelle det heller). Frekkas folk!

Skrevet

Heldigvis har jeg deg som hele tiden påstår at jeg kommer til å bli så stor, at motivasjonen min for å ikke bli det, er enoooorm!

Er det ikke kjipt å være så misunnelig hele tiden?

Eller nååår hun avbryter noen som gir komplimenter til deg, kan du si:

Hun er så misunnelig på meg, du ser nok grunnen selv.

Jeg hører at du påstår dette, men når skal jeg egentlig bli stor og tjukk? Jeg er tross alt i min 8 mnd........

Skrevet

Spør om hun snakker av erfaring?

Eller si at du ikke bryr deg om du så blir dobbelt så stor som hun var, og det er stort det, for det er jo verdt det og det går jo av igjen.

Eller spør om hun kan fortelle hva hun spiste og gjorde i sitt svangerskap, så du vet hva du skal unngå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...