Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 - er fornøyde om mannen HJELPER TIL med husarbeid og barn. - mener at de som ikke sender barn i barnehage ved ettårsalderen, frarøver barna viktig læring og sosialisering med andre barn. - blir snurt og nekter å gi brudepar pengegaver, med begrunnelsen at om de ikke har råd til å betale bryllupsreisen selv, bør de jammen holde seg hjemme! - klager høylydt over at mannen må være hjemme i hele 3 mnd med avkommet - MED full betaling. Det er også full sympati med den stakkars mannen som ikke takler å være sammen med barna sine 24/7. Han trenger jo voksenkontakt, stakkars mannen! - syns at det er helt ok at mannen tar seg en skikkelig rotbløyte hver helg frem til fødsel, for det er bedre han raser fra seg før barnet blir født (!!!). - eller mener at mannen IKKE skal nyte alkohol i det hele i løpet av svangerskapet - litt solidaritet må man kunne forvente! - mener at man skal gå på jobb uansett hvor syk man er, sykemelding er for pyser og NAV brukere er samfunnssnyltere - samtidig som forumet drukner i hatmeldinger mot NAV som faktisk våger seg å sette krav for å utbetale ytelser og fortvilelsen er enorm om trygdeutbetalingene er litt forsinket. - i fullt alvor foreslår at en syk og sliten kvinne gir mannen sin en BJ, når hun er for syk til sex - det er kjempeviktig å unngå en seksuelt frustrert mann! - som mener at man kaster barna ut når de blir 18 år. Da er de pr definisjon voksne, og bør klare seg selv. Gjerne med begrunnelse i at de selv flyttet på hybel som 16 åring, og det gikk så fint atte. - som er sjokkerte over at partneren setter sine barn fra tidligere forhold før ny samboer og hennes familie. Stebarn skal være overlykkelige over å få delta, på visse vilkår, i "den nye familie". - som mener at det er greit å rakke ned på og bruke stygge betegnelser på alle man er uenig med her inne. Osv, osv.... Det jeg spør meg selv om, er hvor de finnes, alle disse menneskene med de rare meningene? Jeg har et stort nettverk, har mange venner og bekjente, jobber på en stor arbeidsplass, men møter sjelden på innstillinger som de ovenfor. Viser folk bare frem den perfekte siden ute blant andre, mens det er deres virkelige jeg som kommer frem på anonymforum? Eller er det ekstra mange rare mennesker her inne? Underholdende er det i alle fall
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 For ikke å snakke om at det er noen som ikke forstår at andre kan ha ulike meninger enn deg uten at det er noe galt med dem.
Serepta Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Haha, er det ikke godt det er så mange ulike mennesker her inne da ? Og så blir man gjerne litt ekstra tøff når man kan trykke på anonymknappen.
Ranii Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Syns det er helt fantastisk å dele meninger og se andre sine meninger og vinkler på saker Syns det er underholdene og lese om andre sine liv, men også hvordan andre takler dem Er et lyspunkt å komme innom å se på nye emner, og evt om jeg kan bidra med noe kunnskap
Rivjernet Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Dette er jo meningene til mange forskjellige mennesker. Det er jo ikke slik at her er en gruppe kvinner som ALLE mener ALT dette! Men satt på spissen og tatt ut av sammenheng, så virker det jo ganske komisk..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Jeg vil tro mange av disse meningene kommer fra folk som er unge. Ikke vondt ment, men å tenke og synse er veldig enkelt. "Sånn vil jeg ha det" Har de prøvd det? Jeg ser iallfall jeg har endret syn på forskjellig i alle de åra jeg har vært voksen. Men det var lett som 18-25 åring å mene uten å ha noe hold for tankene. Dessuten lever folk i forskjellige miljøer, alt fra dop til høyere middelklasse, og det sier seg selv det er et sprik i verdier blant alle som ligger mellom disse klassene. En av de største forandringene mine er fra innbitt motstander av små barn i barnehagen, til å forstå hvorfor noen setter barna fulltid i barnehagen fra 1 år. Først når jeg fikk et mer krevende barn så jeg den.. Man lever i en boble rundt seg selv.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 - for ikke å snakke om de som mener at man er verdens verste mor om man sender 1-åringen sin i barnehage, slik at man får mulighet til å forsørge barna sine (merkelig nok er det ingen som sier noe når det er MANNEN som sender barna i barnehagen...)
Studine mevik Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 Folk blir jo gjerne litt tøffere på anonymforum enn i virkeligheten, og de som svarer i en tråd svarer jo på bakgrunn av egne erfaringer. Jeg tror nok ikke man ville fått samme debatten om alle hadde sittet i samme rom og kikket på hverandre. Også har man jo lett for å uttale seg om ting man egentlig ikke har erfaringer med, og da blir det basert på det inntrykket man har fått gjennom andre.
Ranii Skrevet 20. juli 2012 #9 Skrevet 20. juli 2012 Tror forventningene til menneskene rundt en, samfunnet og det at mange er vant til å få det slik en vil gjennom oppveksten har gjort at vi får en generasjon med voksne babyer. De som nå er i 20-årene får barn tidlig for skole blir for kjedelig, så blir de lei av det og da går det ut over foreldrene og mann som må holde ut med dette. såklart kommer det tilfelle hvor mannen stikker av og nesten ikke bidrar med oppdragelsen også. Føler bare at alle skal ha det på sin måte, og ikke finne seg like mye i det at vi er forskjellige men så er det svært mange gode mennesker der ute som gjør mye for samfunnet og verden rundt en det er mange "bad guys" som skiller seg ut, men det er da bra mange fantastiske mennesker samtidig der ute
Mamma med 2 små Skrevet 20. juli 2012 #10 Skrevet 20. juli 2012 Tror forventningene til menneskene rundt en, samfunnet og det at mange er vant til å få det slik en vil gjennom oppveksten har gjort at vi får en generasjon med voksne babyer. De som nå er i 20-årene får barn tidlig for skole blir for kjedelig, så blir de lei av det og da går det ut over foreldrene og mann som må holde ut med dette. såklart kommer det tilfelle hvor mannen stikker av og nesten ikke bidrar med oppdragelsen også. Føler bare at alle skal ha det på sin måte, og ikke finne seg like mye i det at vi er forskjellige men så er det svært mange gode mennesker der ute som gjør mye for samfunnet og verden rundt en det er mange "bad guys" som skiller seg ut, men det er da bra mange fantastiske mennesker samtidig der ute Heller bad guys enn en gjeng med pripne folk som kun skal følge lover og ett a4 liv. Det finnes jo ikke noe som er mer kjedelig enn det.
Ranii Skrevet 20. juli 2012 #11 Skrevet 20. juli 2012 Jeg lever et nokså A4 liv og trives veldig med det Igjen, så er vi alle forskjellige og forventer og vil leve forskjellig. Elsker å vite hva som skjer fra en dag til neste, og er spontan når vi føler for det vi følger lover og regler for det gir meg en følelse av trygghet, men det passer ikke for alle alle må bare lev på sin måte for å få det en vil ut av livet.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #12 Skrevet 20. juli 2012 Tror forventningene til menneskene rundt en, samfunnet og det at mange er vant til å få det slik en vil gjennom oppveksten har gjort at vi får en generasjon med voksne babyer. De som nå er i 20-årene får barn tidlig for skole blir for kjedelig, så blir de lei av det og da går det ut over foreldrene og mann som må holde ut med dette. såklart kommer det tilfelle hvor mannen stikker av og nesten ikke bidrar med oppdragelsen også. Føler bare at alle skal ha det på sin måte, og ikke finne seg like mye i det at vi er forskjellige men så er det svært mange gode mennesker der ute som gjør mye for samfunnet og verden rundt en det er mange "bad guys" som skiller seg ut, men det er da bra mange fantastiske mennesker samtidig der ute Heller bad guys enn en gjeng med pripne folk som kun skal følge lover og ett a4 liv. Det finnes jo ikke noe som er mer kjedelig enn det. Du har da klart å få frem her på forumet at du driter i en del lover.. Nei takk som byr.
Ranii Skrevet 20. juli 2012 #13 Skrevet 20. juli 2012 Tror forventningene til menneskene rundt en, samfunnet og det at mange er vant til å få det slik en vil gjennom oppveksten har gjort at vi får en generasjon med voksne babyer. De som nå er i 20-årene får barn tidlig for skole blir for kjedelig, så blir de lei av det og da går det ut over foreldrene og mann som må holde ut med dette. såklart kommer det tilfelle hvor mannen stikker av og nesten ikke bidrar med oppdragelsen også. Føler bare at alle skal ha det på sin måte, og ikke finne seg like mye i det at vi er forskjellige men så er det svært mange gode mennesker der ute som gjør mye for samfunnet og verden rundt en det er mange "bad guys" som skiller seg ut, men det er da bra mange fantastiske mennesker samtidig der ute Heller bad guys enn en gjeng med pripne folk som kun skal følge lover og ett a4 liv. Det finnes jo ikke noe som er mer kjedelig enn det. Du har da klart å få frem her på forumet at du driter i en del lover.. Nei takk som byr. Skjønner ikke helt hva du mener...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå