Gå til innhold

Hvorfor skal man kaste rester av ris og pasta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dt har jeg aldri hørt om.. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal man det ?

Det er jo supert å bruke i salater, eller stekt ris med noe godt oppi dagen etterpå.

Aldri hørt om, og jeg er utdannet kokk...

Skrevet

Aldrig hørt om det!

Skrevet

Nei, nei, det er bare viktig med rask avkjøling, spesielt ris, fordi det er noen skumle bakterier som blomstrer i ris om den blir stående på benken.

Så lenge man setter det kaldt rett etter middag, går det helt fint!

Skrevet

Pasta, ris, pizza ol som lagres noen timer på kjøkkenbenken kan få oppbliomstring av bakterier. Disse bakteriene er sjelden farlige i seg selv hvis maten varmes opp igjen, men de kan skille ut giftstoffer som ikke bres ned ved oppvarming. Disse kan i værste tilfelle skade leveren og føre til døden.

Skrevet

Ja, men da er det jo ikke noe problem.. For restene havner i kjøleskapet umiddelbart etter middag;)

Skrevet
Pasta, ris, pizza ol som lagres noen timer på kjøkkenbenken kan få oppbliomstring av bakterier. Disse bakteriene er sjelden farlige i seg selv hvis maten varmes opp igjen, men de kan skille ut giftstoffer som ikke bres ned ved oppvarming. Disse kan i værste tilfelle skade leveren og føre til døden.

Alt som lagres på kjøkkenbenken (av middagsmat etc) kan få en oppblomstring av bakterier.

For meg er det fullstendig logisk å alltid avkjøle mat raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...