Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Dt har jeg aldri hørt om.. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Skal man det ? Det er jo supert å bruke i salater, eller stekt ris med noe godt oppi dagen etterpå. Aldri hørt om, og jeg er utdannet kokk...
Gidder ikke! Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Nei, nei, det er bare viktig med rask avkjøling, spesielt ris, fordi det er noen skumle bakterier som blomstrer i ris om den blir stående på benken. Så lenge man setter det kaldt rett etter middag, går det helt fint!
Sinetree Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 http://www.forskning.no/artikler/2012/januar/309031 Står greit forklart her
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Pasta, ris, pizza ol som lagres noen timer på kjøkkenbenken kan få oppbliomstring av bakterier. Disse bakteriene er sjelden farlige i seg selv hvis maten varmes opp igjen, men de kan skille ut giftstoffer som ikke bres ned ved oppvarming. Disse kan i værste tilfelle skade leveren og føre til døden.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 Ja, men da er det jo ikke noe problem.. For restene havner i kjøleskapet umiddelbart etter middag;)
Serepta Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 Pasta, ris, pizza ol som lagres noen timer på kjøkkenbenken kan få oppbliomstring av bakterier. Disse bakteriene er sjelden farlige i seg selv hvis maten varmes opp igjen, men de kan skille ut giftstoffer som ikke bres ned ved oppvarming. Disse kan i værste tilfelle skade leveren og føre til døden. Alt som lagres på kjøkkenbenken (av middagsmat etc) kan få en oppblomstring av bakterier. For meg er det fullstendig logisk å alltid avkjøle mat raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå