Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Jeg er 5+2 gravid , skjønner jo faren for og falle av, men denne hesten er utrolig snill, og jeg rir ikke på tur! Men i går da jeg hadde ridd i 20 min, fikk jeg en krampe følelse i magen. Er litt redd for om det ikke er bra?
Gjest peacock Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Etter tre måneder (når livmoren kommer opp over bekkenet) er det farlig å slå seg hardt i magen. Derfor er det ikke anbefalt å ri, drive med kontaktsport og liknende. Om spiren din sitter klarer du ikke å "riste" den løs ved å ri, så du trenger ikke å slutte helt enda :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Du kan fint ri hvis du allerede driver med det når du er gravid, men det er ikke en sport man starter med etter at man har blitt gravid:)
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 jeg hadde en ridetur i begynnelsen av svangerskapet, visste jo ikke at jeg var gravid. satt på en travhest (som ofte er med i v75) og travet i full fart, han ville ikke svinge når jeg bad han om,men svingte i full fart når han ønsket selv......jeg datt i bakken med et smell (var fortsatt tele i bakken på jordet) besvimte pga pusten ble slått ut.......bristet noen ribbein,fikk DET blåmerke på hoften og nakke sleng.....Lille frø er fortsatt i magen,men tør ikke sette meg på hesten igjen før han er ute:)
Pærefrø Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Farlig og farlig.....de anbefaler det ikke.... Men legen min sa bare ta det med ro, ingen heisa turer i skogen, blir hesten urolig, gå heller av, og slutt om du får blødning....
Gjest Flora med nr 3 <3 Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 Er ikke farlig å ri, men å falle av hesten;) Og av erfaring så er det heller de tunge løftene osv mtp stallarbeid som virkelig kjennes på kroppen. Det med murringene du hadde i magen kam nok hende du hadde fått uansett? Det vokser og strekker seg der inne.
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 Hmm er jeg den eneste som trodde det var mannen hun ville ri? Haha noen dager siden jeg har fått litt og tenker bare koffert
Gjest Miryks Skrevet 20. juli 2012 #9 Skrevet 20. juli 2012 Om du har ridd en stund, og er vant med å sitte i sal, så er det super trening. Men om du føler ubehag/smerte eller føler deg utrygg, så burde du legge det på hylla til ungen er ute Fikk beskjed av legen min, (med første unge), som red selv, at det er bare bra å ri, siden det er trening for hele kroppen. Gratulerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå