Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Gaper fint i 5 sekunder før det braker løs med skriking og krangling. Har prøvd pussesang, god tannkrem og ny fin tannbørst men det ender med at jeg må pusse mens han vrææler for da er i hvert fall munnen åpen. Noen tips?
LittLykkelig Skrevet 19. juli 2012 #3 Skrevet 19. juli 2012 Sånn er det her også. Velger å tro at det er trass. Han får bare skrike, pusses skal de likevel
Madolyn Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Slik har tannpussen her foregått siden gutten var 4 mnd gammel og fikk sine første tenner. Nå er han 15 mnd Eller, vår er nok hakket verre, for vi må fysisk holde ham nede. Vi bruker selvfølgelig ikke mer makt enn nødvendig, og vi småprater og smiler hele tiden for å vise ham at det IKKE er farlig/vondt/noe som kan slippes unna. Men han er STAAA...
Madolyn Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Husk forresten å forberede ham på at det snart er tannpuss. Si fra 10 minutter før, 5 minutter før og like før dere skal pusse. Vet at det hjelper for noen (dessverre ikke for vår, men vi sier det likevel)
Isola&Lille+julegave Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Her var det også skriking før. Nå får hun pusse selv på morgenen, og på kvelden sier jeg at hvis hun er flink og mamma får pusse, får hun en fluortablett i premie. Det nikker hun ivrig til hver gang Jeg synger "puss, puss så får du en suss" 2 ganger- en gang mens jeg pusser oppe og så nede, også når vi er ferdig får hun skryt og fluortabletten. Går som en drøm!! (i allefall foreløpig.... Hun er 19 mnd)
skinnfilla Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 jeg fikk tak i elektrisk tannbørste til min snuppe:) pusser som en gud nå, lik til storesøster:)
Tired mama Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 Har hatt perioder her med alle barna der de nekter å pusse. Men de får ikke noe valg, pusses skal de! Er faktisk enklere når de vræler, for da åpner de i hvert fall munnen. Vanskeligere når de kniper igjen så hardt de kan... Men går bare i perioder, de skjønner etter hvert at tannpuss ikke er noe valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå