Gå til innhold

Øm i magen. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så ømt i magen min for tiden(26+3). Det er skikkelig ubehagelig og nesten litt vondt! Jeg klarer ikke å ha føttene samlet og legge magen min nedpå! Jeg må spre føttene for å ha d behagelig, og ikke føle at d er "trangt". Det er ømt bare jeg tar på magen, og dette er mest "rundt" livmor(vanskelig og forklare). Legen har sendt henvisning til gynekolog, men har ikke fått svar enda. Jeg føler meg også stiv nedentil(kjennes ut som at jeg har trent i lang tid). Altså slik muskel ømhet laaaangt oppi skjeden/innenfor bekken. Og det har jeg ikke. Vet ikke om disse 2 tingene har sammenheng.

Kan også nevnes at jeg har uvi, som legen min mener har skyld i alt som er(han kan også ha rett i det)..Men er så bekymra! Men babyen sparker og kjenner ut som han trives godt.

Noen fler som har opplevd dette eller vet hva det kan være???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg haddeen lignende opplevelse i forje uke. Det begynte med vondt nederst i magen, vondt når jeg tok på. Kjentes ut som om jeg hadde trent og derfor hadde ømme magemuskler.

Det gjorde etterhvert vondt å bevege seg, fikk smerter på begge sider av magen og på toppen av livmoren (opp mot brystet). Natten etter forsatte det å værke, i tilegg fikk jeg vondt i ryggen. Det gjorde vondt å puste. Det var helt grusome smerter, som forsatt var værst nederst i magen.

Dro til legen på morningen, tok crp som var forhøyet, blodprøver og urinprøve. Han lyttet og kjente, så på babyen med ultralyd. Ble sendt videre med ambulanse til sykehus. Legen trodde det var blindtarmen. Viste seg å være uvi. Men grusomt vondt var det. Har hatt uvi før, men aldri slike smerter. Så ja, det kan være uvi' men det ble for min del veldig raskt bedre da jeg startet med medisiner.

Skrevet

Jeg har hatt dette i allefall 2uker nå, men begynte på kur først på tirsdag. Så jeg får vel bare vente på innkallelse og håpe at det går over når kuren virker:-) føler meg litt tryggere nå som du hadde lignende smerter og det viste seg og være uvi;-)

Tusen takk for svar;-)

Skrevet

Det kan være uvi, men det kan også være ligamentsmerter. (og selvfølgelig andre ting jeg ikke kjenner til). Jeg har vært mye plaget med det, og er framdeles veldig ømt om jeg "trykker" på sidene av livmor. Krysser fingrene for at det er ligamentsmerter, for det er helt ufarlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...