Gå til innhold

Forbanna NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir litt småforbanna.....sambo ble sykemeldt for noen uker siden og vi var nede og leverte alle papirene på NAV. De sjekka og joda alt var i orden. Dette er tre uker siden. Han ringte i går for å høre om pengene kom snart, men nei da manglet de plutselig noen papirer. Gikk ned med de rett etterpå og fikk da beskjed at det ville ta ca fem uker til utbetaling. Siden det er tre uker siden papirene ble levert første gang vil det da si 2 måneder før det kommer lønn. Skikkelig stilig siden han er den med inntekt i familien og vi har tre unger, huslån og regninger.....og midt i ferien. Kan de gjøre slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV sosial kan forskuddtere trygdeutbetalinger delvis. Men da må man søke om det.

Skrevet

Men viss han ble sykemeldt for noen uker siden har arbeidsgiver betalt for de første 16 dagene?? Er du sikker på at atbeidsgiver har fyllt ut skjemaet for hva samboeren din tjener? Ikke angrip Nav dersom det ikke er hos dem feilen ligger!

Dessuten bør man alltid ha et par månedslønner i buffer for nettopp slike situasjoner!

Skrevet

det er da det er godt å ha en bufferkonto...Trøsten er at man får etterbetalt da...

Skrevet

Et par månedslønner i buffer.....jøss....ike mange jeg kjenner har 80-100.000 på konto til enhver tid.

Skrevet
Et par månedslønner i buffer.....jøss....ike mange jeg kjenner har 80-100.000 på konto til enhver tid.

Tull på deg. Vet du ikke at på Dib så har omtrent ALLE bufferkontoer på minimum 10000 i tilfelle ekstrautgifter?

Det er lite som er så moro for enkelte her inne, som å angripe de av oss (dvs. de dødelige) som ikke lett kan hoppe over en månedslønn eller to og likevel klare oss veldig greit.

Skrevet

Om man har en inntekt på rundt 50 tusen i mnd så burde man også klare ¨å ha en bufferkonto som er av en grei størrelse.

Ihvertfall om man har hatt inntekten over en lengre periode. Man burde ihvertfall ha nok til å dekke opp et par mnd av huslånet som er det viktigste å betale, Jeg vil også tro at man burde ha en mulighet til å ha kredittkort i bakhånden slik at man klarer seg med mat og betaler dette tilbake med en gang man får utbetalingen.

Og de andre regningene går det an å ringe hvert selskap og forklare hvor stua er og be om en forlenget frist slik at du kan betale de når du får penger uten dyre purrebeløp lagt på.

Det sagt jeg syntes det høres veldig lenge ut at de skal bruke 5 uker for å gå gjennom en sykemelding.

Min (daværende) mann slet med dette for noen år siden, men når vi hadde alle papirene inne tok det vel 3 dager å få pengene.

Sykemelding er jo sjelden så veldig komplisert, enten har man jobbet lenge nok til å ha krav på det eller så har man ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...