Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med bleieslutt nå og har da lagt merke til at urinstrålen hos gutten er ganske skjev. Er dette vanlig? Lurer også på om det er vanlig at det ser ut som om tissen fylles opp når de tisser? Har to jenter fra før, så litt grønn på gutter. He, he.. Men har tenkt på om det er mulig at han har trang forhud.

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg husker ikke helt hva det het, men det finnes en (uskyldig) tilstand der urinrøret hos guttene er litt «deformert» som gjør at strålen går bakover eller på skjeva. Det er visst enkelt å rette på ved en liten operasjon. Men det er jo aldeles ikke sikkert at dette gjelder din gutt. Du kan jo nevne det for legen?

Skrevet

Dette har gutten min på 5år også, tissen hans ser ut som en ballong når han tisser. Strålen kommer skjevt ut på en måte;-) Han har for trang forhud, noe vi kan velge og snitte opp, hvis han får problemer med det senere. Men så lenge det ikke plager han, så avventer vi situasjonen litt:-) Trenger ikke å være dette hos dere, men er samme på vår gutt som deres:-)

Skrevet

Nå må du IKKE ta meg for seriøst, men jeg føler at jeg har lest et sted (eller sett på TV) at når forhuden fylles opp som en ballong før urinen slipper ut kan det tyde på at forhuden er for stram. MEN jeg er veldig usikker på om det gjelder da de er så små? Søk litt på nettet, eller gå ned til legen. Alltid best å få høre slik fra fagfolk :)

Skrevet

Minstemann her har noe som kalles hypospadi. Da munner urinrøret ut nedenfor midten av penishodet. Det finnes ulike grader av hypospadi, noen har urinrørsåpningen langt nede på skaftet. Gutten vår har heldigvis en svært mild grad, men når han tisser ser vi at strålen går litt nedover i stedet for rett ut. Går strålen til gutten din nedover eller til siden?

Skrevet

Åja, sÅ ikke innlegget over mitt. Fjuff, ble litt lettet over Å ikke ha kommet med masse tull som bare skremte! :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Strålen går mot ene sida. Syns ikke det ser ut som en ballong under forhuden, men mer som hele tissen fylles. Er dette noe som kan gå seg til etterhvert som han begynner å tafse litt selv? Så langt har den jo vært gjemt i bleien. Skal ta det opp med legen neste gang vi er der. Ser ikke ut som det er noe som plager han.

Skrevet

Tror det kanskje kan gå seg til etterhvert ja:-) Lillegutt slet med mye bakterier og slik i forhuden, med en gang han slutta med bleien. Så vi levde på fucidin salve og skylling med rent vann i sprøyte. Fikk også steroid salve som skulle tynne ut huden litt. Men med samråd av lege etter en stund så bestemte vi oss for å kutte ut og heller se an situasjonen;-) har ikke vært noe problem siste 2 årene her. Heldigvis:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...