Gå til innhold

Sopp og bruk av Canesten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blæ.. Har fått min første soppinfeksjon ever og er helt grønn når det gjelder behandling etc. Er gravid i uke 14 og begynte å kjenne symtomene for noen dager siden. Det klør og svir, og jeg holder på å bli gal! Stakkars dere som er jevnlig plaget av dette... Begynte å smøre med 1% krem når jeg kjente symptomene, men jeg følte ikke at det ble så mye bedre. Kjøpte i dag en pakke med vaginaltablett 500g. Der står det at en kun skal bruke tabletter og ikke krem under svangerskap. Hvorfor? Er det skadelig? På apoteket sa de at jeg godt kunne smøre med kremen i tillegg til å ta den tabletten, så nå er jeg litt forvirret! Noen som vet hva som er best å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruma
Skrevet

Ikke noe i veien for å bruke kremen, men du skal ikke bruke applikatoren! Bruk fingeren for å føre inn stikkpillen og smør når du skal og ved behov.

Jobber i apotek og anbefaler folk å smøre selvom de er gravide, gjorde det også nesten hver uke selv da jeg var gravid

Skrevet

Godt å høre, da gjør jeg det:) Synes at pakningsvedlegget er litt missvisende. Kommer ikke klart fram at det kun er applikatoren man ikke skal bruke! Har du erfaring med 1 dagers kur versus 6 dagers kur? Hun på apoteket mente at jeg godt kunne prøve 500 mg tabletten. Håper virkelig den tar knekken på det, for dette var noe herk:)

Skrevet

Skal være hips om haps om en bruker en eller seks stikkpillere Den ene er jo en del sterkere. en de som er i pakken med seks. Men har hørt at noen som er veldig plaget foretrekker pakken med seks i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...