Gå til innhold

Penger i bryllupsgave, må sende gaven.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert i et bryllup, som vi ikke har anledning til å gå i. Vi skal gi penger i gave, men hvordan gjøre det enklest mulig? Er litt skeptisk til å sende cash i posten, finnes det noe man ordne i banken? Mer som en sjekk eller noe i den dur? Sånn at det bare er mottager som kan løse den ut. Har skandiabanken, så må isåfall ordne det i annen bank.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke sende et kort hvor dere skriver hvor mye dere har tenkt å gi dem, og si at pengene blir overført til kontoen deres, så enten be om kontonummer før eller etter bryllupet? DET er jo det aller sikreste tross alt.

Dere kan feks overføre pengene og ta en utskrift av transaksjonen og legge ved kortet?

Ellers så vet jeg at det i alle fall før fantes gavesjekker som bankene hadde, men de var ikke personlige så vidt jeg vet.

Skrevet

Det er ikke lov å sende penger i posten. Hvis de kommer bort, får du ingenting igjen. Jeg sendte penger til en konfirmasjon og fikk skikkelig kjeft av postdamen når hun så det :)

Skrevet

Syns liksom det var litt kjipt å be om kontonr. Men får gjøre det da. Det verdibrevet kostet jo 330 kr å sende. Var litt voldsom omkostning for en gave;) takk for svar!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Er det ikke noe som heter krysset sjekk eller noe? Da må mottaker legitimere seg i banken før h*n får løst den ut. Og det tror jeg går greit å sende i posten.

Hør i banken din, de har helt sikkert forslag til løsning for dere. Er enig i at det er litt kjedelig å bare føre over penger til kontoen deres :)

Skrevet

Det er noe som heter bankremisse, ikke sikker på hva gebyret er for det, men du kan i hvert fall sende det i posten. Blir vel litt som en sjekk man må heve i banken. Likevel ville jeg nok bedt om kontonr, så slipper dere gebyrene (alt som må gjøres over skranke i dag er jo latterlig dyrt). Evt kan dere kanskje overføre til noen andre dere kjenner som skal i bryllupet, hvis det finnes noen, og sende ferdig skrevet kort i en konvolutt til dem, som de kan legge pengene i, men det blir jo litt knotete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...