Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Vi er tre par som skal dra på weekendtur til storby i helgen. Men to par reiser sammen og vi kommer etter en time senere. Vi har snakket om et par uker nå av vi skal spise middag sammen fredagkveld, i å med at en helg går så fort. Men de to parene synes det blir for sent å vente på oss, og velger og booke bord slik at de er ferdige med å spise når vi kommer dit. Hva er det for noe? Hvordan skal vi tolke det?
Silly80 Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Litt mer info takk Når ankommer dere og er klar til å spise?
LuksusLiv Skrevet 19. juli 2012 #3 Skrevet 19. juli 2012 Vet ikke helt hvordan du skal tolke det, men jeg syns det var dårlig gjort av de andre å ikke vente. Når man reiser bare voksne sammen så gjør det vel ingenting at middagen blir litt sen! Teite venner....
Soon to be mum Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Enig med Silly80. Trenger mer info for å kunne si om dette er noe å "tolke" eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Hva vil dere vite? Vi ankommer max 1t15min senere. dvs middagen kunne vært kl 1945 i stedet for 1830. Blir egentlig bare irritert, å mister lysten på å dra sammen med de når det skal være sånn. For da kan jo jeg å mannen reise alene heller da, hvertfall spise alene i morgen. HI
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Synes de kunne ha ventet. Men ikke lag en stor sak. Har du sagt rett ut at det er naturlig å vente i en slik situasjon og hvorfor de ikke greier det? Gjør det!
I scream for icecream! Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 Det synes jeg var dårlig gjort av de andre. Hvis de er sultne kan de vel bare spise noe annet i mellomtiden? Jeg tror jeg hadde spurt rett ut hvorfor de ikke gidder å vente på dere, og sagt at jeg ble skuffet.
Soon to be mum Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Hva vil dere vite? Vi ankommer max 1t15min senere. dvs middagen kunne vært kl 1945 i stedet for 1830. Blir egentlig bare irritert, å mister lysten på å dra sammen med de når det skal være sånn. For da kan jo jeg å mannen reise alene heller da, hvertfall spise alene i morgen. HI Det er essensielt å vite når dere kommer, fordi det er forskjell på ankomme klokken 18.00 og klokken 23.00, for å sette det på spissen. Når dere kommer slik at middagen kunne vært 19.45 synes jeg det er merkelig at de ikke venter på dere. Hvis de er vant til å spise middag tidlig (pga barn?), så kan de vel ta en liten snack av noe slag slik at den klarer å holde ut til dere kommer...? Jeg hadde reagert jeg også gitt. Og middag klokken 18.30 på en sånn tur synes jeg er VELDIG tidlig... Men nå liker jeg og mannen å spise sene middager generelt (stemmer, vi har ikke barn... hehehe...). Endret 19. juli 2012 av Soon to be mum
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #9 Skrevet 19. juli 2012 Tenker at det kommer litt an på hvorfor dere kommer 1, 15 t senere enn dem... Kan jo være de vil snu på det og spørre hvorfor dere ikke gidder å komme tidligere?
*Idae123 Skrevet 19. juli 2012 #10 Skrevet 19. juli 2012 Syns de skulle ventet på dere, er planen å dra på weekend tur med 3 par, så er det da meningen at man skal finne på ting sammen alle mann, dere blir jo nesten tredjemann på rann.. Dem burde vært såppas oppegående å heller tenkt at dem kunne ta seg en vente pølse eller noe lignende sånn at de ikke går å sulter.. men det er jo ikke noe uting å spise middag i 8 tiden...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. juli 2012 #11 Skrevet 19. juli 2012 Om dere ikke kommer mer enn 2 timer senere, og det ikke blir så sent på kvelden, så er det jo noe latterlig å påstå at de ikke kan vente til dere kommer :-/ Da kunne de heller ordnet seg et lite mellommåltid, og spist sammen med dere.
Musemorbr / Skrevet 19. juli 2012 #13 Skrevet 19. juli 2012 Man bør i alle fall ha respekt nok til å ringe og høre hvor dere ligger i løypa, sånn at de vet hvor lenge de må vente. Og å si klart fra. Om mulig kunne de tatt en form for forrett. Hvis alle har reist fryktelig langt og er skrubbsultne, det har vært noen uklare avtaler om tidspunkt, eller dere ble veldig forsinket i forhold til avtalen, burde de om ikke annet ha informert om at de grunnet desperat sult ble nødt til å spise før dere kom, men at de naturligvis ville være der og spise dessert og evt drikke vin med dere. Etter det vi får vite her, som egentlig er alt for lite, er det en liten mulighet for at dere i alle fall ikke blir respektert som likeverdige og nære venner, men at de ser på dere som noen man lett kan overkjøre og ikke behøver ta hensyn til. Men det trenger ikke være tilfellet.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #14 Skrevet 19. juli 2012 Synes det er helt merkelig at voksne på tur, som ikke er pensjonister, velger å spise middag kl 18:30...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #15 Skrevet 19. juli 2012 Takk alle sammen! Som noen nevner, så føler jeg også at vi blir "dumpet/overkjørt". Føler at vi ikke betyr like mye. Vi kommer senere pga jobb, flyet bestilte vi for flere mnd siden, så dette har de vist lenge. Kjenner jeg blir skikkelig lei meg og gruer meg nesten litt. Men de har bestemt seg for å spise tidlig, enda vi er tre voksne par uten barn som er ute på tur.. jaja.. ønsk meg lykke til da dere;) God helg når den kommer HI
fisken2015 Skrevet 19. juli 2012 #16 Skrevet 19. juli 2012 Dette hørtes rart ut. Klart de burde vente på dere! Blir jo ikke sene kvelden uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå