Gå til innhold

Leggetider, hjeeelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt har alltid hatt faste leggetider, ca 19.30 hver kveld. Hn er snart 2 år. Hn våkner alltid mellom 06-07 hver morgen. Nå i ferien har vi hatt fullt hus, mange små barn, som er vant til å legge seg sent. Barnet vårt har følgelig vært umulig å få til å sovne med alle disse barna rundt seg, og har vært oppe til ca 22.30. Men for en gangs skyld har vi voksne da også fått sove til 10.00 neste morgen, det er jo helt herlig! Blir så usikker, føler at vi gjør noe «galt», barn skal jo ikke være våkne så lenge! Hvordan gjør dere det.i ferien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger til vanlig tid her ca 19:00, lillegutt er snart 16 mnd. Jeg er så glad for at vi har fått en god rutine på sovingen så tør ikke risikere å komme på utur igjen ;)

Skrevet (endret)

Vanligvis i seng rundt 1900, men i går ble det 2130 ;-) Vi har ikke vært så strenge på leggetidene nå i ferien og det har sakte, men sikkert begynt å skli tilbake til vante rutiner. Så lenge man ikke gjør et stort nummer ut av det, så tror jeg de takler det helt fint. Og deilig å sove lenger ja! Han har alltid vært enkel å legge da. Hadde han vært et rutinemonster, så hadde jeg kanskje vært mer betenkt. Er det ikke et problem for dere, så er det ikke et problem :-) Enkelt og greit! Han er forøvrig 3 år.

Endret av Underveis -->
Skrevet

Våre barn på 2 og 3 år legger seg mellom 19-19.30. Dette er sjeldent eller aldri noe problem.

Nå har vi vært to uker i syden, der har leggetidene sklidd ut. Vært ute om kveldene og latt barna få sovne i vognene når de ble trøtte. De sov da litt lengre enn vanlig om morgnene...

Etter at vi kom hjem, kom vi inn i ordinære rutiner igjen etter en dag eller to. Ingen problem. Synes godt de små også skal få kjenne på den gode feriefølelsen. Hadde ikke bekymra meg for dette! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...