Gå til innhold

"Bortkasta" med egen ammestol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en begagelig fin stol å ha på barnerommet, som kan brukes til amming f.eks..

Vet mange kjøper dette og aldri bruker det:p

Erfaring? Ble det bortkasta?:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Se deg ut en stol som mannen evt kan gå og kjøpe hvis behovet melder seg! Ikke kjøp på forhånd, det er jo ikke sikkert det blir bruk for den; det kan fort skje at dere vil ta nattmat et annet sted. Vent og se barnet ditt og tiden litt an.

Jeg hadde ikke egen ammestol, var aldri inne på tanken heller. Nattmaten ble som regel inntatt i senga, godt og varmt.

Skrevet

Jeg har en stol på soverommet, men har aldri ammet i den! Amming på natten kun i sengen, her!

Så, bortkastede penger = definitivt!

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vi flyttet en av stolene vi hadde inn på barnerommet da eldste var omkring 5 mnd. Rett og slett fordi jeg måtte ha et annet sted å amme når vi f.eks hadde besøk eller på tven. Den lille synes nemlig alt annet var mer interessant enn puppen da hun ble så gammel.

Har aldri hatt behov for den på natten eller til andremann. Så se an behovet først du :-)

Skrevet

Jeg har hatt god nytte av stolen ettersom jeg ikke fikk til å amme liggende. Før vi kjøpte stolen satt jeg på sengekanten, og det var jo langtfra like behagelig midt på natten i stuptrøtt tilstand. Om jeg skulle endret noe ville jeg kjøpt stol i stoff i stedet for skinn, ettersom jeg sover i trusa og stoff gjør seg bedre mot bar hud.

Skrevet

Ammestol lånte jeg av en venninne, men den ble bare stående ubrukt.

Jeg brukte alltid å amme i senga på morgen/natt (vi samsov til han ble 4-5 mnd også da), og til dagamming brukte jeg bare store sofaputer.

Så jeg ville ikke kjøpt inn en på forhånd, men sett an behovet etterhvert.

Skrevet

Jeg kjøpte en stor ikea ektorp med puff da jeg var gravid. Den står nå inne på barnerommet. Den har blitt brukt flittig! Den er god å sove i:) Har ofte sovnet i den når jeg har ammet om natten. For meg har den vært helt uunnværelig. Nå som jeg ikke ammer på rommet lenger står den litt "til pynt", men jeg vil alltid få brukt den til noe senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...