Gå til innhold

Noe man kan fylle marengs med?

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha
Skrevet

Mener å ha lest/sett en oppskrift en gang med marengs som var fylt med noe på toppen, og så dekket med jordbær. Det så så godt ut!

Er helt grønn på marengs, og skal prøve for bortimot første gang å lage noe tilsvarende. Noen som vet hva man evt kunne bruke til fyll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google pavlova oppskrift.

Det er navnet på denne desserten / kaken. Finnes masse variasjoner, og det er farlig godt:-)

Skrevet

Kommer ikke helt på oppskriften, men har en versjon som er fylt med krem/vaniljekrem, sjokoladesaus og banan. Den er meget god og poppis blant barna!

Gjest peacock
Skrevet

Vaniljekrem er kjempegodt!

Legg 2 blader gelatin i kaldt vann. Rør ut 1,5 ss maizena i 2,5 dl melk, ha i et egg, kornene fra en vaniljestang, vaniljestengene (uten korn) og 1-2 ss sukker. Kok opp til det blir tykt. Smak på kremen om den er søt nok. Ha i gelatinen (som du vrir vannet ut av) og stil kremen kaldt. Når kremen er kald pisker du 2 dl kremfløte, og vender dette i kremen (rør godt igjennom vaniljekremen med en gaffel og fjern vaniljestengene før du blander i kremfløten).

Du kan bruke alt av bær!

Ren krem er også godt om du bruker frisk frukt (ananas, druer, mango er super - bruk frukt som smaker litt kraftig, melon er f.eks ikke så godt...)

Ellers foreslår jeg denne limekremen: http://trinesmatblogg.no/2011/04/20/minipavlova-med-limekrem-og-blab%C3%A6r/

Lidt spesiell, men helt fantastisk god :-)

Skrevet

Jeg bruker å blande 50/50 krem og vaniljekrem. Legger det pent over, så drysser jeg over blåbær, bringebær og jordbær. Enkelt og godt! :-)

Gjest Mentha
Skrevet

Åh, tusen takk for masse gode forslag!

Det er ikke pavlovakake, men vanlige marengstopper (ganske store) som sÅ er dekket med en krem og pyntet med friske jordbær.

Men nÅ har jeg fÅtt masse godt Å jobbe med, herlig herlig :)

blomstre: ÅÅÅÅrrhhhh... DEN skal lages før sommeren er over :D

Skrevet

Åh, tusen takk for masse gode forslag!

Det er ikke pavlovakake, men vanlige marengstopper (ganske store) som sÅ er dekket med en krem og pyntet med friske jordbær.

Men nÅ har jeg fÅtt masse godt Å jobbe med, herlig herlig :)

blomstre: ÅÅÅÅrrhhhh... DEN skal lages før sommeren er over :D

:D

Sommerkyss da?

http://www.villaperlesukker.no/2011/07/03/rosa-sommerkyss/

Gjest peacock
Skrevet
Åh, tusen takk for masse gode forslag! Det er ikke pavlovakake, men vanlige marengstopper (ganske store) som sÅ er dekket med en krem og pyntet med friske jordbær. Men nÅ har jeg fÅtt masse godt Å jobbe med, herlig herlig :) blomstre: ÅÅÅÅrrhhhh... DEN skal lages før sommeren er over :D

Det gÅr jo kjempefint Å lage smÅ marengsbunner fremfor en stor :-) Da skal de heller ikke bake like lenge!

Gjest Mentha
Skrevet
Åh, tusen takk for masse gode forslag! Det er ikke pavlovakake, men vanlige marengstopper (ganske store) som sÅ er dekket med en krem og pyntet med friske jordbær. Men nÅ har jeg fÅtt masse godt Å jobbe med, herlig herlig :) blomstre: ÅÅÅÅrrhhhh... DEN skal lages før sommeren er over :D
:D Sommerkyss da? http://www.villaperlesukker.no/2011/07/03/rosa-sommerkyss/

Mmmmhm ja, det sÅ litt enklere ut ogsÅ ;) Var fast leser av bloggen hennes, men skjønner hun har fÅtt mer enn nok Å henge fingrene i i det siste.

Hoi, fÅr mye Å gjøre fremover ser jeg, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...