Gå til innhold

Trenger man å dele alt på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så møkklei av at gravide og småbarnsforeldre kun legger ut statuser om hvor store barna har blitt, eller hvor flinke de er:

I dag er Linnea en måned og fire dager....osv.

I dag er Linnea en måned og fem dager. Slik holder ei jeg har på facebook på. Jeg har selv et barn på åtte måneder, men tenker at hele verden kanskje ikke er så kjempeinteresserte i på dagen hvor gammel deres lille prinsesse er.

Nylig så jeg denne statusen: I dag har lille poden begynt å krype, bare ti måneder gammel. Søstera mi gikk da hun var ti måneder, så å krype når man er så liten er vel neppe så spesielt.

Mitt spørsmål er: Hvorfor må folk dele alt om barna på facebook? Virker som enkelte har en enorm trang på bekreftelse på at barna er over gjennomsnittet begavet osv. Men trenger de å dele det med alle?

Huff, dagens lille frustrasjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel strengt tatt det Facebook er til for, å dele det man selv synes er verdt å dele? Hvis det plager deg så kan du jo bare ignorere det, be om å slippe oppdateringer fra de som irriterer deg, eller slette dem?

Skrevet

I feel you. Har et par facebookvenner jeg måtte skjule pga slikt. Er grenser for hvor lenge jeg gidder å høre om barn og husvask og slikt. En status innimellom gjør ingenting, men flere ganger om dagen hele uka? Noooo thanks....

Skrevet

Er ikke så lett å blokkere dem når de er nære bekjente og venner, blir litt frekt. Også er det så mange med barn også. HI

3: Ja, hadde det bare vært av og til, men noen oppdaterer jo HVER time. " I dag har vi vært på babysang". "I dag har lille klompen hatt hard mage"...Too much information..

Skrevet
Er ikke så lett å blokkere dem når de er nære bekjente og venner, blir litt frekt. Også er det så mange med barn også. HI 3: Ja, hadde det bare vært av og til, men noen oppdaterer jo HVER time. " I dag har vi vært på babysang". "I dag har lille klompen hatt hard mage"...Too much information..

Du trenger ikke å blokkere dem, bare skjule dem fra feeden din. Evt kan du legge folk du ønsker oppdatering fra i en venner-gruppe og innstille feeden slik at du kun får oppdateringer fra dem. Easy peasy.

Selv om du gjør dette kan du fremdeles gå inn på deres profil å se hva de skriver der dersom du ønsker det. Og hvis du skulle være så uheldig å ha gått glipp av noe vesentlig en gang, og de oppdager det, så kan man bare si at det ikke alltid er like lett å få med seg alt på Facebook (man er jo ikke inne der alltid, eller man får så mange oppdateringer så enkelte ting drukner i alt mulig annet osv...).

Skrevet

Som en jeg kjenner skrev på veggen til kona (mye mulig han var ironisk);

Kjære, vi må kjøpe mer dopapir..

Skrevet
Jeg tror det er litt sånn at i småbarnstiden så er det veldig altoppslukende å ha barn. Man skriver om det man driver med og det man bryr seg om, og det er jo gjerne barna da. Man ser ikke helt at andre ikke bryr seg så veldig om avføringa til barnet ditt eller hvordan det ser ut i solhatt. Bare en gjetning. Er enig med deg i at det er irriterende!
Skrevet
Som en jeg kjenner skrev på veggen til kona (mye mulig han var ironisk); Kjære, vi må kjøpe mer dopapir..

LOL. DET hadde jeg syntes vært kjempemorsomt, og i min vennekrets hadde nok en sånn post utviklet seg noe vannvittig med kommentarer fra alle. Hahahaha...

Skrevet
Som en jeg kjenner skrev på veggen til kona (mye mulig han var ironisk); Kjære, vi må kjøpe mer dopapir..

LOL. DET hadde jeg syntes vært kjempemorsomt, og i min vennekrets hadde nok en sånn post utviklet seg noe vannvittig med kommentarer fra alle. Hahahaha...

Den gjorde stor lykke, ja :)
Skrevet

Enig i at det er kjedelig å lese det samme dag ut og dag inn.... Ei jeg kjenner har kun statusoppdateringer om sko hun har kjøpt. Hun har til og med opprettet et eget fotoalbum med bilder av kun sko. Hun har ikke barn, mulig ufrivillig, antar det er noe der.

Skrevet

Jeg skjønner dere som mener Facebook er til for å dele ting, og at vi ikke skal klage over hva andre velger å legge ut - men jeg tror likevel ikke dere har noen av "verstingene" som venner der?

Ned veggen min står det om babyer (og samboer/mann!!) som har diaré, at det er på tide å vaske klær fordi baderommet har begynt å lukte truser og legger ut bilder av sår, og spør om den væsken som kommer ut ligner på betennelse!

... Noe bør man bare holde for seg selv, og gjerne ta opp med fagpersonell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...