Gå til innhold

Det finnes engler på jorden også :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært i kontakt med en familie som driver beredskapshjem, dvs at de kan ta imot barn som må fjernes fra hjemmet sitt på kort varsel.

Jeg må si at jeg blir rørt til tårer av mennesker som bruker livet sitt til å være reddende engler til små og store barn som har opplevd alt av grusomheter.

De tar til seg skadeskutte barn, viser trygghet og omsorg, for så å slippe de igjen når barnevernet har fått organisert noe mer stabilt.

Dette er så mye mer enn en jobb, og jeg tror ikke timelønnen blir stor når man tenker på innsatsen som blir lagt ned. For ikke å snakke om å klare å involvere seg i barnas ve og vel, for så å slippe dem og aldri se dem igjen.

Jeg er full av beundring for mennesker som yter så mye mer enn hva som er forventet i samfunnet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så enig :)

Har også hatt kontakt med 2-3 sånne familier, og de har gjort en utrolig innsats og fra at barna var skadeskutte til de grader så har disse familiene greid å gjøre barna trygge og glade tross den bagasjen de bærer med seg. All honnør til de som gir så mye til andre! :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Fantastisk! Er helt enig! Så deilig å gjøre noe konkret. Skal selv blir fosterfamilie når Mille er større og livet mer stabilt.

Beundringsverdig å være beredskapshjem! Det er ikke jeg sterk nok til i allefal

Skrevet (endret)

Kjenner en familie. Siden både mor og far har helseutdannelse så er de kjent for å få babyer på absinens. Grusomt rett og slett. De tåler ikke lys, lyd og nærkontakt og må ha morfin regelmessig.

De er engler på jord. Beunder de masse.

Endret av Netti***
Skrevet

Helt enig:D Mamma og Pappaen min er engler, og de gjør en fantastisk jobb! <3 Jeg er skikkelig stolt av dem!

Skrevet
Fantastisk! Er helt enig! Så deilig å gjøre noe konkret. Skal selv blir fosterfamilie når Mille er større og livet mer stabilt. Beundringsverdig å være beredskapshjem! Det er ikke jeg sterk nok til i allefal

Da er du nok heller ikke sterk nok til å være fosterhjem heller. Ikke stygt ment. Men i Norge har biologiske foreldre så sterke rettigheter at det ikke er sjeldent barn blir tilbakeført til dem etter flere år hos fosterfamilie.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Fantastisk! Er helt enig! Så deilig å gjøre noe konkret. Skal selv blir fosterfamilie når Mille er større og livet mer stabilt. Beundringsverdig å være beredskapshjem! Det er ikke jeg sterk nok til i allefal
Da er du nok heller ikke sterk nok til å være fosterhjem heller. Ikke stygt ment. Men i Norge har biologiske foreldre så sterke rettigheter at det ikke er sjeldent barn blir tilbakeført til dem etter flere år hos fosterfamilie.

Men det blir på en annen måte. I beredskapshjem er man kun en mellomstasjon. Forsterfamilie er gjerne mer varig. Kjenner til felere forsterfamilier og de fleste har hatt barna til de har vært 18+ og flyttet for seg selv, fler av de har de fremdeles kontakt med.

Men det er klart det ikke alltid er tilfelle. Men jeg har alltid hatt lyst til det og føler jeg ville passet til det utifra min livserfaring.

Skrevet

Mamma har hatt fosterhjem i 17 år. Og du får en god pekepinne allerede før du får barnet hvordan det blir. Selvfølgelig "bagasjen" er du ikke forberedt på men du får en rask forståelse om hvordan foreldrene står til omplasseringen av barnet.

Tenker også på å bli fosterfamilie eller avlastningshjem med tid og stunder. Har jo vært så heldig selv og vekse opp med ekstra søsken :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...