Gå til innhold

Er dette mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor langt oppi gokk og skal flytte med mann og to barn til neste år. Til da, så har vi klart å spare opp 500.000kr hvorpå 200.000kr fjerner halve boliglånet vårt her oppe. spørsmålet er om det er en real sjanse å få lån i en større by til tross for at vi er ung begge to? (23 år gammel).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke helt spørsmplet ditt.. Ja, du kan få lån hvis dere har egenkapital og faste jobber. Hvor mye kommer an på inntekten.

Skrevet

må man ha mye egenkapital til et hus til f.eks 2,5 mill??

Skrevet

Ja, man må ha en egenkapital på 30% av kjøpesummen, nye regler

Skrevet

Vi ga 2,6 mill for vårt hus, hadde litt i underkant av 500 000kr i egenkapital. Ikke noe problem for oss å få lån, selv om jeg ikke hadde fast jobb. Hadde gode utsikter til jobb vel og merke (og fikk det raskt). Vi tjener vel rundt 760 000kr i året nå, men mindra da vi fikk lån.

Må sies at vi fikk gode betingelser i mannen sin lokale bank. Kan jo hende det er lettere for dere å videreføre lånet dere har i samme bank, om de vet at dere er sikre betalere osv?

Skrevet

Ahh, såpass mye ja. vi har jo da kun 300.000kr og ha i egenkapital. men klarer ikke to år til her, skulle flyttet på flekken om jeg ikke hadde en liten en som ikke er klar for bhg ennå.

Skrevet
Ja, man må ha en egenkapital på 30% av kjøpesummen, nye regler

er det nye regler igjen? trodde det var 15% egenkapital jeg...

Skrevet

jeg vet om noen som ba om lån på 2,5mill og de fikk beskjed om at de måtte ha 400.000 i egenkapital før de fikk så høyt lån!

Skrevet

hjelpe meg altså...må jo være sykt vanskelig for folk å få lån da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...