Gå til innhold

Noen som kan anbefale meg en bæresele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken er best ? og hva med bæresjal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde babybjørn til de to største. Brukte den vel et par ganger, fikk vondt i ryggen av den og den var i grunn ganske pyton.

Til de to minste har jeg nå brukt sleepywrap den første tiden. Det er et elastisk sjal som er veldig behagelig både for deg og babyen. Ikke er de dyre heller om man kjøper det på nett. tror jeg betalte rundt 200kr for det da jeg bestilte fra usa. Fikk igjen det samme da jeg solgte det nylig ;)

Når minstefrøkena nå ble litt større kjøpte jeg en manduca bæresele. Den er helt suveren og noe helt annet enn babybjørnen. Enkel å ta på/av, behagelig å bruke og veslejenta trives sååå godt oppi der. Kan brukes med nyfødtinnlegg fra starten og helt opp til de er 20kg tunge :)

Så; jeg anbefaler elastisk sjal og manduca. Manducaen vil du absolutt ikke angre på :)

Skrevet

Samme her: elastisk sjal de første mnd, deretter manduca. Evnt bare manduca, kan brukes fra nyfødt. Men det er veldig godt og trygt med sjal til de minste. Og lett å amme i er det også:-)

Skrevet

Jeg har bare prøvd babybjørn og mei tai. Var veldig fornøyd med babybjørn helt i starten, men allerede da babyen var 7-8 uker gammel syntes jeg at det ble vondt i nakke og rygg og bære henne i den. Byttet til mei tai og det fungerte veldig bra, brukte den myyye. Siste gang jeg brukte den var hun 3,5 år og fortsatt ikke noe problem å bære henne fordi man bærer vekta med hoftene, ikke med skuldre og rygg.

Skrevet

Har brukt babybjørn og synes ikke det var det helt store... denne gangen har jeg kjøpt Manduca og et sjal og har store forventninger til det, da jeg kun har hørt gode ting om dem :)

Skrevet

hvor får man kjøpt manduca?

Skrevet

Mobywrap elastisk sjal til nyfødt. De kan ligge litt sånn sidelengs i den og får veldig god støtte over alt. Når baby ble litt større gikk jeg over til beco butterfly, men tenker å prøve ergobaby eller manduca neste gang.

Gjest Mentha
Skrevet

Jeg brukte mobywrap fra junior var nyfødt. Helt genialt å bære i, enkelt å amme i og gir masse nærhet og varme ettersom babyen får ligge helt inntil deg. Samtidig har du armene fri til å gjøre alt mulig annet, herlig :)

Da han ble litt større skiftet jeg bare stilling i sjalet til oppreist sittende, og bar han sånn fram til han ble stor nok til å gå.

Les litt på tettinntil.no om bæresjalene, der har de mange knuter og sjal du kan velge i, med trinn for trinn beskrivelser og bilder. Det ser veldig komplisert ut, men det er faktisk meget enkelt når du har prøvd et par ganger. Bruk gjerne en bamse eller en dukke og øv deg litt før du prøver med babyen så du føler deg trygg på at du gjør det rett :)

Skrevet

Jeg bruker Ergobaby bæresele nå, og det var himmelsk å bytte fra babybjørn! Men den er fra 7 kg, før det må man bruke et babyinnlegg jeg ikke har hørt så mye bra om.

Skrevet (endret)

Enig med de andre ang Babybjörn. Hadde denne til de tre første, men ble ikke mye brukt (brukte den vel egentlig ikke i det hele tatt til nr tre).

Nå er fjerdemann bare tre uker gammel, men han stortrives i sin Caboo Close Baby Carrier. Har så langt ikke hatt bruk for vogn, bruker cabooen overalt. Han sovner med en gang han kommer oppi den, og sover kjempegodt. Ser ut som han virkelig koser seg :) Kan også amme i den. Veldig lett å ta av og på og å få barnet ut og inn.

http://www.caboo.info/

Endret av Iselilja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...