Gjest April barn <3 Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Jeg har kuttet kontakten med mamma pga omsorgssvikt og alkohol. Jeg vil ikke gå nærmere inn på dette. Har ikke hatt kontakt med henne siden januar og nå begynner største gutten å savne mormor. Hvordan skal man forklare slikt til barn?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Jeg har også en mamma som er alkoholiker og har foreløbig forklart det med at mormor bor ikke her så derfor kan vi ikke se henne. Mitt barn er yngre og jeg tenker å etterhvert forklare det med at mormor er syk og ikke kan ta vare på seg selv så derfor kan hun ikke ta vare å oss heller som igjen er derfor vi ikke kan besøke henne. Og så ta det derfra igjen når barnet blir eldre. Vet ikke om det er rette måten å gjøre det på, men jeg tenker noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 Savner ungen mormor kan de kanskje ringes om ikke treffes? jeg har en mor med psykiske problemer, en fortid med omsorssvikt, hun drikker og er særdeles selvopptatt. Min datter på 4,5 har aldri hatt et nært forhold til henne. Men om du har startet på dette er det kanskje best for barnet opprettholde noe kontakt? Velger du vekk det, hadde jeg sagt at mormor ikke er helt frisk, alkoholisme er jo en sykdom...ingen løgn det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå