Gå til innhold

Alder og giftemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var du da du giftet deg, og i hvilken alder synes du det er best å gifte seg? Jeg gifta meg da jeg var 26..

Videoannonse
Annonse
Gjest Miryks
Skrevet

Alder? Alderen bryr jeg meg ikke om. Jeg bryr meg mer om paret er stabilt. Folk som forlover seg etter fire uker mens den største storforelskelsen enda raser, har som oftest litt å oppdage ved partneren sin fremdeles som kanskje ikke faller i god jord.

MEN jeg skal innrømme at jeg hever litt på pannehåra når jeg hører om 18-19 åringer som gifter seg.

Skrevet

32...det var da det passet for oss :)

Skrevet

jeg var 29, han var 26. Helt perfekt og riktig for oss :-) Vært sammen i seks år da vi ble ektefeller.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Finnes vel ingen "rett ander" å gifte seg i, om man skal se "rett for alle".. Vi har alle vår tid det passer seg på..

Selv følte jeg meg gifteklar i fjor, men er noe glad for at det ikke ble noe av, greit å få bort problemer i forholdet, før man satser på ekteskap.. Men bærer nok et håp om at det blir neste år, eller året etter.

Skrevet
Alder? Alderen bryr jeg meg ikke om. Jeg bryr meg mer om paret er stabilt. Folk som forlover seg etter fire uker mens den største storforelskelsen enda raser, har som oftest litt å oppdage ved partneren sin fremdeles som kanskje ikke faller i god jord. MEN jeg skal innrømme at jeg hever litt på pannehåra når jeg hører om 18-19 åringer som gifter seg.

Hvorfor klarer du aldri å svare ordentlig? Hva feiler det deg?

Gjest Miryks
Skrevet
Alder? Alderen bryr jeg meg ikke om. Jeg bryr meg mer om paret er stabilt. Folk som forlover seg etter fire uker mens den største storforelskelsen enda raser, har som oftest litt å oppdage ved partneren sin fremdeles som kanskje ikke faller i god jord. MEN jeg skal innrømme at jeg hever litt på pannehåra når jeg hører om 18-19 åringer som gifter seg.

Kan dere som mener jeg bare kommer med dritt og ikke kan svare skikkelig, være så snill å utdype det?

Jeg bryr meg vanligvis der ryggen skifter navn, men nå begynner jeg å bli lei av å bli beskyldt for å være useriøs fra folk som ikke klarer å begrunne HVA DET ER VED MEG som er useriøst.

/har fremdeles ikke en dårlig dag.

Skrevet

Jeg giftet meg når jeg var 20 år gammel :) og det var bare helt vidunderlig , det er det fortsatt , vært gift i snart 3 år og vært sammen i snart 9 år :) Angrer ikke et sekund :)

Skrevet
Kan dere som mener jeg bare kommer med dritt og ikke kan svare skikkelig, være så snill å utdype det? Jeg bryr meg vanligvis der ryggen skifter navn, men nå begynner jeg å bli lei av å bli beskyldt for å være useriøs fra folk som ikke klarer å begrunne HVA DET ER VED MEG som er useriøst. /har fremdeles ikke en dårlig dag.

Spørsmålet var: Hvor gammel var du da du giftet deg, og i hvilken alder synes du det er best å gifte seg?

Du svarte ikke på noen av greiene og kommer bare med svada om hva DU syns er riktig.

Skrevet

Jeg er 30 og samboeren 33 år når vi gifter oss på forsommeren neste år. Kunne godt ha giftet meg før, vi traff hverandre for snart 11 år siden.

Skrevet

Var 29 da jeg giftet meg hadde da vært sammen i 10 år.og forlovet i 9 år og 8mnd.

Tok litt tid fra forlovelsen kan man si,men har nå vært gift i 4 år.

Synes 25---- er passende og gifte seg.tenker når jeg hører at de er 18-20 år og gifter seg at de er religiøse og gifter seg for og ha sex(litt dømmende i Know)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hun svarer da ordentlig her, for henne finnes det ingen "bestemt" alder som er best å gifte seg i.

Skrevet

Hadde 6 års bryllupsdag 14.07 og vi har snart 3 nydelige barn, rekkehus og stasjonsvogn.

Vi har vokst med hverandre, men self hatt en del motgang. Men vil man være sammen, og går inn for det ordner det seg.

Jeg personlig synest folk skiller seg for fort, uten å i det hele tatt prøve terapi. Men det er min mening.

Jeg synest ikke 18 er for tidlig, om man er innstilt på det ikke er en dans på røde roser. For livet generelt er ikke enkelt.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Kan dere som mener jeg bare kommer med dritt og ikke kan svare skikkelig, være så snill å utdype det? Jeg bryr meg vanligvis der ryggen skifter navn, men nå begynner jeg å bli lei av å bli beskyldt for å være useriøs fra folk som ikke klarer å begrunne HVA DET ER VED MEG som er useriøst. /har fremdeles ikke en dårlig dag.
Spørsmålet var: Hvor gammel var du da du giftet deg, og i hvilken alder synes du det er best å gifte seg? Du svarte ikke på noen av greiene og kommer bare med svada om hva DU syns er riktig.

Svarte jo på spm nr 2 da! Men om hun ikke er gift selv, er det "litt" vanskerlig å svare på nr 1.

Gjest AnneS
Skrevet

Giftet meg da jeg var 22 år, er gift på 7. året nå :) Passet bra for oss, hadde en 1-åring og nummer to på vei og hadde vært sammen ca to år. Hadde jeg hørt om noen andre på samme alder som giftet seg så tidlig hadde jeg nok syntes det virket litt forhastet :P Men det føltes (og føles) riktig for oss. Men jeg mener kanskje den beste alderen å gifte seg på sånn generelt, med tanke på stabilitet i forhold, modenhet osv, må være nærmere 30 år kanskje? :) Men stor forskjell på folk :)

Gjest Miryks
Skrevet
Spørsmålet var: Hvor gammel var du da du giftet deg, og i hvilken alder synes du det er best å gifte seg? Du svarte ikke på noen av greiene og kommer bare med svada om hva DU syns er riktig.

Er ikke gift. Doh.

Jo, jeg svarte faktisk. Lær deg å lese :) Jeg sa at alder har ikke noe for meg å si. Greit at du misliker meg, men jeg klarer ikke helt å ta deg seriøst når du må lete etter de mest idiotiske ting å "ta meg" på....

Skrevet

Vi giftet oss da jeg var 21 og han var 25, da hadde vi vært sammen i 7år.

Har nå vært gift i 2år og venter vårt første barn.

Forlovet oss da jeg var 19, men hadde ikke råd til noe bryllup på den tiden.

Vi giftet oss fordi det føltes riktig for oss.

Vi hadde vært sammen såppas lenge, bodd sammen ei stund(ville se om vi greide å bo sammen først), og prøvde å få barn.

Skrevet

for meg er alder et tall. Jeg var 21 når min mann og jeg ble gift.

Jeg hever ikke et øyebryn om brudeparet er 18, eller om det er 70, men dersom man gifter seg etter kort tid, mens man fremdeles er nyforelsket, aldri har bodd sammen osv- ja da er jeg skeptisk. Det er så mye man ikke lærer om en person uten å ha bodd sammen, eller etter bare noen måneder. Tiden man tilbringer sammen før ekteskapet er viktigere enn tiden mann hadde før man traff sin tilkommede tror jeg. Tid til å lære personen å kjenne er viktig.

Skrevet

Skal gifte meg snart, er 40.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Giftet meg rett før jeg ble 32 år, og det passet fint for oss :)

Skrevet

Giftet meg første gang da jeg var 25 og andre gang da jeg var 30. Er fremdeles gift med den siste, er nå 45;)

Skrevet

vi skal gifte oss om to år, da er begge barna her, og da har vi vært sammen i åtte år ;) stresser ikke med bryllupet, liker på en måte og se frem til det. vi ble forlovet etter et år så har vært forlovet i fem år;)

Skrevet

Fins det egentlig noen riktig alder for å inngå ekteskap?

Skrevet

Vi giftet oss da vi var nesten 25 og 30, hadde da vært forlovet i litt over 2 år, sammen i totalt 4,5 år. Når det kommer til alder så tenker jeg at det ikke finnes en riktig alder, det kommer helt ann på paret selv :) Foreldrene mine giftet seg ikke før de var 46 og 49, først da følte de at det var riktig å gifte seg :) Pappa pleier å spøke med at det tok over 20 år sammen, 4 barn og 2 barnebarn før han var sikker på at ham og mamma kom til å holde sammen ;)

Skrevet

Jeg giftet meg når jeg var 34 og mannen min var nesten 35 :-) Hadde da vært sammen i 8 år og hadde 2 barn sammen, fleipet med at vi måtte ha vår egen brudepike og brudesvenn ;-) Det var mannen min som fridde litt overraskende, selv om vi hadde snakket om det i mange år! :-( Nå har vi vært sammen i 19 år og fått 6 nydelige barn sammen! :-) Har aldri angret på valget og er glad for at vi ikke var så altfor unge når vi traff hverandre slik at vi hadde fått "rast" fra hverandre, reist litt og opplevd det å være ung og "dum" først! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...