Gå til innhold

Kosttilskudd og bedret kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal innrømme at kostholset mitt ikke har vært det baste den siste tiden og jeg har vært trøtt, sliten og sur. For noen dager siden tok jeg meg i nakken og begynte å spise sunnere igjen (slik normalen er) og jeg tok også kosttilskudd. Etter bare 2 dager reagerte jeg på at jeg følte meg mye bedre. Kan det ha efekt så raskt eller er det bare plasebo/vissheten om at jeg har forbedret meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest peacock
Skrevet

Det er klart at god samvittighet ikke er så dumt i forhold til humøret, men om du har byttet til en kost med lavere glykemisk indeks kan det fint være kosten som har bidratt også! Da holder du blodsukkeret mer stabilt enn om du spiser mat med høy glykemisk indeks.

Husk, at om du spiser normalt trenger du ikke kosttilskudd, for da får du det du skal ha gjennom kosten. Om du har mangel på vitaminer og mineraler bør du ta kosttilskudd i samråd med legen :-)

Skrevet

Jeg tar ikke kosttilskudd til vanlig, men tenkte at jeg skulle gjøre det i noen uker nå for å se om det hjalp. Skulle egentlig tatt en del jern etter forrige gang jeg ga blod som jeg ikke har tatt og vet at jeg har spist minimalt med fisk i det siste.

Gjest peacock
Skrevet

Tja, en jerntablett (om du vet du ligger lavt) og en omega3 tablett/tran er nok helt fint :-)

Flink du er forresten - jeg prøver på litt av det samme :-)

Skrevet
Tja, en jerntablett (om du vet du ligger lavt) og en omega3 tablett/tran er nok helt fint :-) Flink du er forresten - jeg prøver på litt av det samme :-)

Satser på at jeg blir lettere å ha med å gjøre i det minste ;)

Om en så liten ommlegging jeg har gjort nå har så stor efekt, fatter jeg ikke aeg ikke har gjort det før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...