Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Jeg og min mor passer min tantegutt på 19 mnd. Han har en lillesøster hjemme på 4 mnd som selvsagt får flasker, så der er han intr i flaske selv ( 2-3 ganger om dagen) Her hos oss på besøk er han ikke intr i det, sikkert fordi han er "storgutt" her på besøk uten baby i hus.. Og jeg mener han er for stor til det!! Min mor mener ikke at han er det..Han får oppvarma helmelk i flaske. Han fyller jo to år senere i år..Hva mener dere? Såklart opp til søstern min om hun vil han skal slutte såklart..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Oi oi, Virkelig krise dette her! Hvorfor bryr du deg? Jenta mi på 16 mnd får også flaske, Skyt meg!
El1 Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 Barnet mitt på 18 mnd får vellingsflaske fremdeles.
LuksusLiv Skrevet 18. juli 2012 #4 Skrevet 18. juli 2012 Det mener jeg han er alt for stor til, kan være skadelig for tennene. Men noen vil jo gjerne at ungene er babyer så lenge som mulig, uten tanke for konsekvenser. Og andre gidder bare ikke ta kampen med avvenning.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #5 Skrevet 18. juli 2012 Ja, just.. Jeg tenker litt på tennene hans jeg da! Skjønner ikke hvorfor alle tviholder på babytiden jeg da. En på nesten to år er ikke mye baby i mine øyne.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 18. juli 2012 #6 Skrevet 18. juli 2012 skjønner ikke hvorfor folk har det så travelt med at ungene skal bli store jeg... Så klart finnes det grenser, synes ikke dette var så ille....
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #7 Skrevet 18. juli 2012 Datteren min fikk flaske om kvelden til hun var nesten 4 år. Hva så?
El1 Skrevet 18. juli 2012 #8 Skrevet 18. juli 2012 Det har hverken med at jeg tvi holder på babytiden eller at vi har problemer med avvenning, han koser seg med en flaske til kvelds og det får han lov til.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 18. juli 2012 #9 Skrevet 18. juli 2012 Synes det må være opptil hver enkelt foreldre når barna skal slutte med flakse/smokk osv... Min sønn brukte aldri smokk, men fikk flakse med vann i sengen helt til han var nesten 3 år!! så en dag fant han ut at han var stor gutt og kastet bleia på dagtid og natten samme dag som flasken... utrolig nok kun hatt et uhell i sengen. Tror det er viktig at barnet også skal være klar for å slutte
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. juli 2012 #10 Skrevet 18. juli 2012 Lillemannen vår er 22 mnd gjett hva; han får oppvarmet lettmelk på flaske hver morgen, og han kaller det for koseflaske, og denne koseflaska skal han få fortsette med så lenge han vil Og det har nada å gjøre med at vi ikke gidder "ta kampen" eller at vi tviholder på babytiden.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #11 Skrevet 18. juli 2012 Snuppa her er 19 mnd. og får "koseflaske" rundt lunsj hver dag når hun skal sove. KRISE!!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #12 Skrevet 18. juli 2012 Toåringen i huset får tåteflaske med vann med seg i senga hver kveld, og får hvis han ber om det ellers også. Men kan da like gjerne drikke av en tutekopp eller imsdalflaske. Melk og juice drikkes av vanlig glass til måltidene. Men jeg ser ikke det store problemet om ungen koser seg med flaska si...
lykkeligmams<3 Skrevet 18. juli 2012 #13 Skrevet 18. juli 2012 våres lille gutt på snart 2omnd får også flaske, han elsker den som en sånn kos. og liker og ligge i armen med litt tegnefilm før leggetid og kose seg med en flaske. det er riktig nok den eneste gangen på dagen han får det, men jeg pusser tenna morgen som kveld så ddet er ikke så farlig. Det tannlegen sier er at det verste med flaske er og ha den i munnen mens dem sover, noe som i mine øyne også er livsfarlig derfor ikke gjør d
Kanutten83 Skrevet 18. juli 2012 #14 Skrevet 18. juli 2012 Minstemann er 22 mnd og får flaske med oppvarmet melk før han skal sove dagduppen og når han skal legge seg Ser ikke helt problemet, det er den eneste tiden på døgnet han kan kose hos oss, og så lenge vi pusser tennene etter kveldsflaska så er det ikke noe verre med flaska enn med kopp
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. juli 2012 #15 Skrevet 18. juli 2012 Akurat dette må da være opp til hver enkelt familie hvordan det løses, om ungen koser seg med flaske slik som lillesøster/sammen med henne, så er vel det noe som funker for dem da vet du.
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 18. juli 2012 #16 Skrevet 18. juli 2012 Mitt barn er snart to år og han får enda melk i flaske morgen og kveld , hva er galt med det ? Det er jo kos fpr han når han våkner om morgenen og skal se på tegnefilm , syns det er helt greit jeg og det skal han få fortsette med opp til hver forelder det
Lykke&Reken Skrevet 18. juli 2012 #18 Skrevet 18. juli 2012 Jeg tenker at du bør få deg en bedre hobby enn å bry deg med hva din søster velger og gjøre med HENNES barn. Få ditt eget barn du kan nekte å gi flaske, ikke bry deg med hennes. Og bare så du vet det, det er slett ikke rart at et barn på den alderen får flaske. Et barn på 19 mnd er faktisk en baby, de er slett ikke et stort barn. Jeg ammer nå enda min gutt på 14 mnd og han kommer til å få pupp så lenge han vil. Hallo sjerp deg.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 18. juli 2012 #19 Skrevet 18. juli 2012 Personlig syns jeg at han er for stor med det. Vi sluttet med flaske da hun rundet året. Men det får bli opp til den enkelte hvordan de vil gjøre det og hva de mener er best for barna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå