Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Jeg lurer fælt på om jeg har fått riktig utbetaling fra Nav. Men skjønner ikke helt disse utregningene dems. Kontaktet Nav å ba om å få kopi av papirene mine, samt utregningen av mine foreldrepenger. Da fikk jeg bare kopi av vedtaksbrevet. Vet man bare får utbetalt 6 G (1 G pr 1.5.2012=82122) så kan være derfor jeg får "så lite". Hva får dere andre i dagsats som tjener over 6 G? Finner heller ikke ut om det er 6 G i løpet av permisjonen eller om det er 6 G i løpet av et år. Jeg har tre arbeidsforhold, to med mnd lønn og en med ukeslønn. Tallene mine er som følger: Arbeidsgiver 1: Kr 20496,- pr. mnd Arbeidsgiver 2: Kr 13336.- pr mnd Arbeidsgiver 3: Kr 3272,- pr uke Jeg har valgt 100% dekningsgrad og fått en dagsats på 1828 kr. Jeg lurer på om de kan ha tatt inntekten fra arbeidsgiver nr 3. som månedslønn istedenfor ukeslønn? Hadde vært så greit å vært helt sikker på dette selv før man eventuelt kontakter dem...
Appelsindyret Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Har sittet å regnet på dette og det ser ut som om de har slått alle beløpene sammen, da har de regnet ut at du har en års inntekt på 475 280,- hvis du deler det på 12 får du månedsinntekten din, og hvis du deler det på ca 21 (ca så mange dager de regner som hverdager i 1 mnd) så får du ca det du har fått oppgitt som dagsats. altså rundt 1800 kr. Så må du huske at de trekker skatt også av beløpet
Appelsindyret Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 bare en liten sånn OBS OBS, sjekk at de trekker deg nok i skatt! Det gjorde de ikke hos meg og jeg fikk en kjempe skattesmell Bare et lite tips
Appelsindyret Skrevet 18. juli 2012 #4 Skrevet 18. juli 2012 Har sittet å regnet på dette og det ser ut som om de har slått alle beløpene sammen, da har de regnet ut at du har en års inntekt på 475 280,- hvis du deler det på 12 får du månedsinntekten din, og hvis du deler det på ca 21 (ca så mange dager de regner som hverdager i 1 mnd) så får du ca det du har fått oppgitt som dagsats. altså rundt 1800 kr. Så må du huske at de trekker skatt også av beløpet jeg regnet foresten lønn nr. 3 om til en månedslønn før jeg plusset det sammen... så etter mine beregninger ser det ut som om det stemmer
Studine mevik Skrevet 18. juli 2012 #5 Skrevet 18. juli 2012 Jeg tror faktisk NAV har gjort det helt riktig her. Nå er ikke jeg noen NAV-ekspert, men utifra de opplysninger du kommer med i forhold til din lønn så overstiger det 6G og dagsatsen for 6G er det du får.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 18. juli 2012 #6 Skrevet 18. juli 2012 du kan gå inn på nav og legge det inn på kalkulatoren deres selv:)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #7 Skrevet 18. juli 2012 Kan godt hende det stemmer:) Har desverre så veldig dårlig erfaring med NAV at det blir til at man både sjekker og dobbeltsjekker.... Derfor er det veldig greit å forhøre seg:) Prøvde å legge inn på foreldrepengekalkulatoren men den kunne man ikke legge inn både måneds og ukelønn på. Er det 4,3 de ganger med for å gjøre om ukeslønn til månedslønn?
Appelsindyret Skrevet 18. juli 2012 #8 Skrevet 18. juli 2012 Kan godt hende det stemmer:) Har desverre så veldig dårlig erfaring med NAV at det blir til at man både sjekker og dobbeltsjekker.... Derfor er det veldig greit å forhøre seg:) Prøvde å legge inn på foreldrepengekalkulatoren men den kunne man ikke legge inn både måneds og ukelønn på. Er det 4,3 de ganger med for å gjøre om ukeslønn til månedslønn? ja 4.3 ja
vaffeljernet <3 Skrevet 18. juli 2012 #9 Skrevet 18. juli 2012 Ja, du får utbetalt riktig. Når startet du permisjonen din? Var du sykmeldt før permisjonen? 1828 kr pr dag er maks for inntekt over 6G, noe du har, hvis permisjonen startet før 1.mai eller du har vært sykmeldt siden før 1.mai. Begynte du derimot i permisjon etter 1.mai og har vært i 100% arbeid før permisjonen skulle du fått utbetalt etter ny sats som er 1895 kr per dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå