Gå til innhold

Influensa nå midt på sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og mannen har vært syke hele uken, hoste, tett nese, skikkelig hodepine, ekkelt i ørene, verker i hele kroppen, svimmel og skjelven, feberfølelse, svetter av minste bevegelse, fryser om natten osv.

Siste døgnet har mannen hatt ganske høy feber og i natt spydde han også.

Kan vel ikke være annet enn influensa dette? Men går det virkelig det midt på sommeren?

Føler ikke det er noe vits å ringe legen heller, hoster ikke nok til at det er lungebetennelse eller bronkitt, har ikke vondt nok i halsen til at det er halsbetennelse og har ikke vondt nok i ansiktet til at det er bihulebetennelse, men er i skikkelig dårlig form og mer elendig enn jeg kan huske å ha vært på veldig lenge...

Er det flere som er syke på denne tiden eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Influensa kan man få hele året. Men dere bør vel få tatt en sjekk hos lege over helgen hvis syptomene og sykdomsfølelsen er like sterk. God bedring til dere begge :)

Skrevet

Takk for svar, da kan det vel være influensa selv om det er midt på sommeren da...

Er så fortvilende, for et nært familiemedlem døde forrige uke og skal begraves i morgen, fire timers kjøring herfra. Nå ser det ut som vi ikke får dratt.... Det er jeg så lei meg for.

Sykdom kan man jo ikke noe for, men skulle så gjerne vært i den begravelsen i morgen.

HI.

Skrevet

Det hjelper lite nå, men mitt råd er å vaksinere seg. Vi vaksinerer oss hvert år og slipper den driten. Aldri har vi merket noen bivirkning av vaksinen heller, annet en litt øm arm et par dager etter vaksinen er satt. Jeg synes det er merkelig at folk vil seg selv så vondt, når det er så lett å slippe.

Skrevet

Jeg har også fått influensa nå. Er aldri/sjeldent syk. Att på til kom det bare dager etter siste arbeidsdag og nå er det kun to uker til termin. :-(

Skrevet

Hvor mye koster en influensavaksine, kan barn vaksineres?

Skrevet

Vaksinen koster ca 150,-. Tror barn må være over 6 mnd.

Skrevet
Vaksinen koster ca 150,-. Tror barn må være over 6 mnd.

Velkommen i "klubben" jeg holder på med influensa, på snart 3 uken. Når jeg trodde jeg var iferd med å skulle bli bedre, så fikk jeg øyebetennelse og bihulebetennelse oppå det hele.

Har hostet til jeg har spydd i en hel uke, fått antibiotika mot bronkitt og bihulebetennelse, og slimløsende middel på resept, nå er det reseptpliktige øyedråper og hva blir det neste....er lei

Normalt sett er jeg syk i vinterhalvåret, tror dette er første gangen i mitt liv, at jeg har influensa på sommerstid.., så ja, det går visst fint an å få det på sommeren også:(

God bedring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...