Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 Jeg bor i Trøndelag, og har søkt på skole til høsten. Fikk akkurat svar, og jeg har fått skoleplass i HAMMERFEST??? NEEEI, jeg Må komme meg på skole til høsten, men hvordan i alle dager skal jeg greie dette? Har ei jente på 11 mnd, og hun skal begynne i bhg. Jeg og bf er ikke sammen, så vi må jo flytte fra alt og alle.. Hvordan skal jeg løse dette? Er lange ventelister i området her, så tviler nesten på at jeg får plass! Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare sykepleierutdanningen i 3 år, alene- uten noen.. Har aldri vært avhengige av andre, men kjenner at jeg får litt kalde føtter nå.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #2 Skrevet 17. juli 2012 Snittet på sykepleierstudiet har gått opp 0,4 fra i år til i fjor. Mye, jeg kom heller ikke inn, men det var ikke så om å gjøre for meg. Har en bachelor fra før. Enten må du ta opp fag, eller ta et restplassfag, eller så må du flytte. Det er ikke noe ledig i Levanger da, er det ikke sykepleierutdannelse der?
2 hjertegull :) Skrevet 17. juli 2012 #3 Skrevet 17. juli 2012 Så heldig du var da! Hammerfest er jo verdens navle! (ironi, for de som ikke tok den) Håper dere finner en løsning som passer for alle
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #4 Skrevet 17. juli 2012 Snittet på sykepleierstudiet har gått opp 0,4 fra i år til i fjor. Mye, jeg kom heller ikke inn, men det var ikke så om å gjøre for meg. Har en bachelor fra før. Enten må du ta opp fag, eller ta et restplassfag, eller så må du flytte. Det er ikke noe ledig i Levanger da, er det ikke sykepleierutdannelse der? Er på 39 plass i Levanger, så tviler på at så mange trekker seg der.
Toocute Skrevet 18. juli 2012 #5 Skrevet 18. juli 2012 Ja du får tenke positivt om hammerfest, nesten bare.fjell, ingen trær. Flott natur utenfor gjerdene med fantastiske rein I siktet (er der fra, men bor på vestlandet)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #6 Skrevet 18. juli 2012 Hvorfor MÅ du studere akkurat det du ikke kommer inn på der du vil?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 18. juli 2012 #7 Skrevet 18. juli 2012 Jeg flyttet i fjor høst langt fra familie og venner for å studere (til #6: for de fleste, også meg, er det utdannelsen og yrket som er det viktigste, ikke hvor i landet man befinner seg i løet av 3 korte år). Jeg har ikke angret en dag Ja, det er tøft å være helt alene, men om man er litt aktiv, får seg venner, melder seg inn i studentforeldreforening osv. så får man fort venner, også venner med barn, og vips så har man et nettverk og er ikke alene lengre. 3 år går fort. Fortere enn man tror. Peis på og lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #8 Skrevet 18. juli 2012 Hei Bodde selv i Finnmark alene i 2,5 år. Hammerfest er en av de mest imøtekommende byene for "søringer". Det er også ok med restauranter og kafeer +++. Tror du kommer til å stortrives etter en stund. Benytt tiden til å ta med datteren din litt rundt i Finnmark. Hvis du er interessert i fiske, sopp, ski og friluftsliv er denne delen av finnmark et eldorado
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #9 Skrevet 18. juli 2012 Helt enig med deg i at det høres vanskelig ut! Er selv sykepleier... du skal ut i praksis, det vil si at du har tredelt turnus, og er avhengig av barnepass når barnehagen ikke er oppe... Men kan jo skje at du får gode venner som stiller opp for deg da? Kan forresten ikke anbefale yrket når man er alenemamma i det hele tatt... jobber masse når andre har fri, og er stadig vekk avhengig av andre. Jobb på dagtid? VELDIG vanskelig å få...
Netti*** Skrevet 18. juli 2012 #10 Skrevet 18. juli 2012 For å si det sånn, hvis man først må flytte er ikke Hammerfest den værste byen å flytte til. Veldig lett å bli kjent med folk der. De inviterer deg rett inn i varmen. I tillegg er det mange unge mødre der også og det er helt vanlig på en helt annen måte enn her sør og stille opp for barna til vennene sine. Du kommer til å bli sjokkert... Kaldt og guffent er det der men varmen i folk finner du kun i Finnmark.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #11 Skrevet 18. juli 2012 Du må ikke gå tredelt turnus under praksis, det blir tatt hensyn til livssituasjon. Jeg starter på tredjeåret nå, og har til dags dato kun hatt en eneste kveldsvakt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #12 Skrevet 18. juli 2012 Tusen takk for gode ord om plassen Klarer ikke helt å velge hva jeg skal gjøre, men godt jeg har noen dager til på meg, og evt havne havne på noen plasser hvor jeg står på venteliste. Har søkt i Levanger, men tviler på at det er 21 som trekker seg.. Men tiden får vise hva som skjer. HI
LiLu:) Skrevet 18. juli 2012 #13 Skrevet 18. juli 2012 Har du forsøkt Namsos da? Er lavere snitt der, muligheter for å finne noe på resttorget. Skolen har en egen studentbhg som har utvidet åpningstider i praksisperiodene:)
ellen-propellen Skrevet 19. juli 2012 #14 Skrevet 19. juli 2012 "dødsdommen" At du har fått skoleplass?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå