Gå til innhold

Hvor mye trener dere som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye trente dere før dere ble gravid og hvor mye trener dere nå? Og hva slags trening går dere for som gravid?

Selv trente jeg 3 ganger i uken på treningssenter/jogging før jeg ble gravid. Men nå har jeg ikke trent siden jeg ble gravid. Dette var de første månedene grunnet redsel for SA/MA, men også at jeg har vært svimmel med null energi. Tenker at når jeg er sykemeldt fra jobben blir det feil å bli sett på treningssenteret. Men gleder meg til å sette igang med trening når barnet er født!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er trente styrke to ganger i uken og gikk på fjellet en til tre ganger i uken. Nå er jeg så kvalm at jeg så vidt klarer opp og ned trappa hjemme ;) men så snart det er over så starter jeg på igjen! Jeg tenker at trening kan være forebyggende for andre "skavanker" når man er gravid og vet at min arbeidsgiver setter stor pris på at vi holder oss i form og jeg tror han også ville satt pris på om jeg fortsatte med det hvis jeg ble sykemeldt. Men da i den formen som passer best, om du skjønner! Det kan jo godt være man orker en halvtimestid med å løfte litt vekter for å ikke "svinne hen" i løpet av graviditeten selv om man ikke orker/kan være på jobb i sju og en halvtime om dagen! :) man må ta det i eget tempo og gjøre det man orker/kan uten å forvirre sin egen situasjon :) trenger ikke løpe maraton, men kanskje svømme en timestid :) å være sykemeldt må ikke være synonymt med å ligge på sofaen! Kanskje trening med fysio - hvis man er sm pga fysiske plager :) selv gleder jeg meg til å komme igang igjen å håper det blir snart og at jeg kan holde på så lenge som mulig :)

Skrevet

trening- hva er det?? ha ha:) ikke vært noe trenings monster (skulle ønske jeg var det) men de 3 første mnd syklet jeg frem og tilbake til jobb som er 20 min hver vei, nå kjører jeg siden jeg får parkere gratis....kremt.....så nå går jeg opp og ned trapper på jobben og blir aktivisert av ei på 6 år:)

Skrevet

Trente 3-4 ganger i uken på treningsstudio før jeg ble gravid. Forskjellig trening både kondis og styrke. I begynnelsen av graviditeten fortsatte jeg med ca 2 ganger i uken, men hadde en pause på noen uker pga bekkenplager.

Nå har jeg tatt opp zumba igjen og gjør dette 1 gang i uken. I tillegg går jeg til og fra jobb som er ca 20 min hver vei. Det får være nok! Er i uke 32 nå så merker at jeg begynner å føle meg tung, har vondt i ryggen osv.

Skrevet

Jeg kunne løpe en time på mølla og trene vekter etter dette før jeg ble gravid. Kunne gjøre dette 2-3 og noen ganger 4 dager i uka.

Nå er jeg 23+2 og har trent 3 ganger i dette svangerkapet hehe

Har nesten ikke klart å stå oppreist, og dusjingen ble et mareritt, når jeg holdte på å svime av hele tiden. Var på trening igjen i går og fikk svettet litt. 20 minutter kondis og 20 minutter styrke. Håper på å kunne fortsette fremover med det og øke tempo og treningstiden etterhvert ;) Mye bedre form nå juhuuuu

Skrevet

Trente 2 x i uka før jeg ble gravid, nå har jeg bare gått noen turer pga av lave jernverdier gjennom store deler av svangerskapet. Blir vel rom for trening senere tenker jeg, nikker.

Skrevet

Jeg trener mellom 1,5-2 timer 5-7 dager i uken på trenings senter til vanlig. Er nå i uke 23 og har fortsatt med det hele tiden, tar en dag av gangen og tenker det kanskje blir mindre etterhvert som jeg blir tyngre. Men hvis formen blir som tidl. svangerskap ser jeg ingen grunn til å slutte før barnet kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...