Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 Jenta mi på 3,5 vil ikke bæsje i hverken do eller potte. Hun har gjort det 2 ganger tidligere, men tør plutselig ikke lengere. Hun tisser i både potte og do, så det er ikke angst for doen heller. Jeg har prøvd belønninggssytem, men nei.. Jeg skryter uhemmet og hun er så stolt når hun er på do. Men ingen bæsj.. Da skal hun ha bleia si. Jeg har også prøvd å lokke med favorittbøker og flotte premier. Noen tips til en mamma som ikke helt skjønner hva mer vi kan finne på? Hun er forresten veldig opptatt av å kaste bæsjen i do etter hun har bæsja.. så jeg tenker at det kanskje er anatomisk, for hun lener seg som oftest over både stoler og slikt når hjun trykker. Jaja, tips tas i mot med takk
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #2 Skrevet 17. juli 2012 Jeg ville aldri latt barnet få på bleien for å bæsje, da blir de vant til det og vanskelig å venne av igjen. La hun bæsje i trusen, merke at det er ekkelt/ubehagelig så tror jeg nok at doen blir mer fristende etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 Men hvorfor er det eklere å bæsje i trusa enn bleia eentlig? Den skjønte jeg ikke? Du sitter fremdeles med en kabel mellom beina.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #4 Skrevet 18. juli 2012 Har du forsøkt å sette en lav stol forran do. Da kan hun stå på den og få opp bena bedre, og holde seg i stolryggen om det hjelper. Anatomisk vil hun da få en bedre possisjon for å trykke. Alternativt kan hun fosøke å sitte på huk oppå dosetet. Det gir også en god possisjon, men kan være litt vansklig å balansere. La henne gjerne stå gal vei slik at hun kan holde seg i sisternen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå