Gå til innhold

nysing og ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei,

lurer på om dette er vanlig eller det er bare meg det er noe med... hvis jeg må tisse (som er så å si hele tiden) og plutselig må nyse, så da greier jeg ikke å komme meg til toalettet men nyser der og da. Det som skjer da er jo at jeg ikke greier å holde meg og jeg tisser på meg litt, hvor mye varierer.

Er jo ikke noe kjekt dette her... er det noe jeg kan gjøre? Vet jo aldri når man nyser og når dettte skjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du gravid? jeg nøys og tisset på meg titt og ofte mens jeg gikk gravid ;) og nå i ettertid kan jeg fortsatt tisse litt om jeg ikke akkurat har vært på do.. så knip og knip så går det seg nok til ;)

Skrevet

Stressinkontinens?

Knipeøvelser skal hjelpe, hvis ikke ta kontakt med lege for utredning og videre hjelp.

Skrevet

ja er gravid, er litt over 28 uker nå. uff hjelper det mye med å gjøre knipeøvelser eller? er jo ikke noe kjekt dette her spesielt nå i pollensessongen nyser jo hele tiden..

Skrevet

Jeg hadde lekasje som gravid, måtte bruke bind hele tiden :/ når jeg nøys lak jeg og... "gikk" over da ungen kom :)

Skrevet

Knipeøvelser er bra uansett. De som har godt trente bekkenbunnsmuskler har oftere lettere for å kontrollere hold- og slipp ift muskelspenninger, noe som også er en fordel under fødselen. Og er de godt trente på forhånd får du mindre å trene opp etter fødselen igjen :)

Bivirkningen kan jo være at du slipper å tisse på deg når du nyser - for hvis ikke blir det sikkert ikke bedre utover svangerskapet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...