Gå til innhold

Når ville far kjenne på spark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har ikke nevnt det med et ord. Er 24 uker nå, han nevner heller aldri baby. Så lurer på om alle er sånn? Dette er vårt 2 barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han venter på at du skal fortelle at det nå kan kjennes på utsiden? Menn er jo veldig forskjellige der. Hvordan var han første graviditet da? Han føler kanskje at han ikke er like oppgiret på alle småting, siden det ikke er nytt for han denne gangen, selv om han helt sikkert gleder seg like mye til barnet kommer?

Skrevet

Han vet at han har kunnet kjenne spark siden uke 18. Jeg har sluttet og prate om baby siden han aldri gjør det. Faktisk ikke hørt han har nevnt barnet 1 gang. Så tror ikke han gleder seg alikevel... Og merker at det smitter over på meg.

Skrevet

Da har dere et kommunikasjonsproblem som jeg anbefaler at du tar tak i før fødsel. Det blir, som du vet, ikke mer tid og overskudd til det etter fødselen.

Skrevet

Han vet at han har kunnet kjenne spark siden uke 18. Jeg har sluttet og prate om baby siden han aldri gjør det. Faktisk ikke hørt han har nevnt barnet 1 gang. Så tror ikke han gleder seg alikevel... Og merker at det smitter over på meg.

Samme her. Han er ikke interessert i å kjenne spark. Nå har jeg to uker igjen, og han har ikke spurt en eneste gang. Jeg har lagt hånden hans på magen min et par ganger, men han synes liksom ikke det er så spennende. Det var likedan i forrige svangerskap.

Tror det har å gjøre med at han er så redd for at noe skal gå galt at han ikke vil involvere seg i ungen ennå. Det påvirker meg også :(

Skrevet

Godt og høre det er flere ... Er vanskelig når det er sånn, får jeg begynner og tro han angrer eller no slikt :(

Skrevet

Mannen min var også sånn. Overhodet ikke interessert i å kjenne på spark, snakke om baby mm. Men han er en fantastisk kjærlig og flink far i dag! Tror han rett og slett hadde vansker med å forholde seg til det før han hadde noe "håndfast" i armene, om du skjønner ;)

Gjest peacock
Skrevet

Samboeren min kjente på magen og syntes vel det var ganske stas, men det var først når babyen kom ut at det ble virkelig for han. Han var ikke uinteressert selv om han ikke hadde baby på hjernen/begynnende ammetåke allerede fra den positive testen i uke 5. Menn merker ikke graviditeten på kroppen, og derfor tror jeg det er vanskelig å være like engasjert som oss kvinner som konstant blir påminnet enten i form av kvalme/spy/bekkenplager, tøy som ikke passer eller små spark inni magen. Men om du er bekymret, HI, synes jeg dere må prøve å ta en god, lang prat om forventningene deres - kanskje dere kan møtes på midten? :-)

Skrevet

Da har dere et kommunikasjonsproblem som jeg anbefaler at du tar tak i før fødsel. Det blir, som du vet, ikke mer tid og overskudd til det etter fødselen.

Et godt råd jeg håper du følger!

K O M M U N I K A S J O N

Skrevet

Hva hjelper det om jeg vil snakke når han ikke vil??han er ikke den typen som han sier, så er vandt til den delen nå!!

Skrevet

Nei, da vil du ikke få mye svar fra han da...

Ikke set beste utgangspunktet for et langt og sunnt forhold. Hva når ungen blir større? Skal han leke stum ørsters gjennom hele oppveksten Tim barna deres også?

Ta kontakt med en coach eller en annen tredjepart som kan hjelpe dere på vei.

Skrevet

Han er veldig flink med barnet som vi har nå, bare så det er sagt :) blir vel annerledes bare baby kommer ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...