Gå til innhold

Sliter med å være konsekvent - leggerutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt på snart fire er ganske vrien å legge for tiden - selv er jeg veldig sliten (konkret grunn) for tiden...

Han tuller, hopper, roper, gråter og slår etter meg... sukk... Når vi skal lese eller synge (som vi gjorde uten problemer før) så avbryter han eller rope-synger...

Jeg ignorerer først, så får han tilsnakk i lett strengt tonefall... men etter at han har ledd av det hele, slått etter meg eller kalt med dumme-mamma på kanskje tredje dagen så mister jeg ofte tålmodigheten og jeg hever stemmen eller kommer med dumme ting som "vil du ikke på lekeplassen i morgen?" eller noe annet teit.

Han er veldig sint på meg om dagen, samtidig veldig kosete og sårbar, veldig urolig, og sulten hele tiden, tror han vokser mye, han blant annet voksesmerter i knærne...

Uff, dette ble litt langt, men jeg får så vondt av gutten min, og er så lei meg for at avslutningen på dagen er så trist :-(

Noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Det høres ut som om han virkelig tester ut grenser og deg for tiden.

Skjønner at det er kjempe vanskelig når du er så sliten, men jeg tenker at du må bestemme deg for hvordan ting skal foregå før du går inn i "kampen". Barna er super smarte, og de merker med en gang hvis vi nøler litt.

Det er også veldig viktig at du kommer med advarsler/trusler som du kan følge opp. Dette vet du helt sikkert, men det er lett å komme med en trussel i kampens hete som man ikke klarer å gjennomføre senere eller dagen derpå.

Håper det løser seg snart, og skjønner at det er en trist avslutning på dagen.

Skrevet

Ja det er vanskelig nå når jeg ikke er i min vanlige form...

Når jeg tenker meg om så har denne oppførselen egentlig blitt verre samtidig som min form har blitt dårligere...

Nå er formen på vei til det bedre igjen, men hans oppførsel blir sikkert ikke bedre før jeg har vært konsekvent en stund tenker jeg :-/

Får bite tennene sammen, og ikke sprekke etter tre dager :-/ Takk for svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...