Gå til innhold

negativ test....gravid likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Jeg har tatt fire tester. Test en...svak antydning til blå strek. Test to....klart negativ. Test tre.....veldig svak atydning til strek. Test fire klart negativ. Test hos lege tydet på at jeg ike var gravid.

Men til tross for dette har jeg alle symtomer. Har hatt seks uker med kvalme. Vært tom for energi. Men nå har formen kommet seg. Men jeg har lagt på meg tre kg og magen er større.

Har ikke hatt mens siden mars....mn den pleier å være minimal og ustabil da jeg har hormonspiral. Kanskje det lengste oppholdet....

Kan man være gravid og teste negativt? Kan man ha innbildt svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si noe om dine tester. Jeg har hatt veldig lite symtomer på graviditet på begge mine men på nummer to tok jeg ern test fordi jeg var trøtt. Den var negativ. etter ca en måned tok jeg en ny test pga antydning til kvalme i da jeg fant en glemt boks med mat i kjøleskapet. Den var positiv. Legen konkluderte med at jeg var 9 uker på vei og av den grunn burde den første vært positiv.

Skrevet

Noen produserer HCG seint, og testene slår dermed ikke ut så tidlig som de 'skal', så sånn sett er det en mulighet for at du er gravid selv med negativ test. svak positiv for så å bli negativ kan tyde på at du har hatt en kjemisk graviditet. symptomene du beskriver kan jo tyde på graviditet samtidig som det ikke er unormale bivirkninger av hormonspiralen.. Du ble nok ikke så mye klokere av dette, men om du er gravid bør en test slå ut nå, så lenge etter siste mens. Er den negativ er det nok andre årsaker til symptomene dine (jeg tipper på spiralen). Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...