Gå til innhold

Hvem står opp/legger barna hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte en av dere? Eller deler dere det slavisk annenhver kveld/hver deres barn.

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten uten unntak er det jeg som legger dem og han som står opp med dem.

Skrevet

Jeg steller og leser for henne, så går han inn og sitter litt for kosens skyld.

Bytter på å stå opp.

Skrevet

Bytter på å stå opp. Veldig ofte han som legger de yngste jentene. Bytter på sønnen vår.

Skrevet

Vi tar alltid kveldsrutinene og legger sammen hvis begge er hjemme. I helga står vi opp med mini en dag hver. Jeg er hjemmeværende nå, så jeg står opp med han hver dag i uka.

Skrevet

Vi legger et barn hver.

I det siste har jeg vært veldig sliten av langvarig søvnmangel, så da har mannen stått opp med de så jeg får meg en time eller to ekstra på puta. Jeg står opp med de innimellom så mannen også kan få sove utpå.

Skrevet

Vi legger vel hver vår sånn ca. Eldste er 8 og klarer seg selv, men blir lest for.

Og det er gjerne jeg som står opp med minsten på 4 , siden jeg pleier å være våken likevel. Står opp, kler på han og finner frokost. Da koser han seg foran barna tv mens jeg tar en løpetur.

Da roper han på pappa eller storebror om det er noe.

Dette er en typisk helgedag. I ukedagene må ungene vekkes.

Skrevet

Varierer veldig.

Pleier som regel å ha annenhver morgnen i ferie og helger. Og på kvelden varierer det helt hvem som er hjemme og hva vi gjør. Ofte så tar vi kveldstellet sammen. Feks han gir kveldsmat og jeg pyjamas, så legger han ungen.

Nå er det litt unntakssituasjon hos oss, så nå gjør mannen mest. Det er fordi at ungen nekter å sovne på kvelden pga ny seng, og jeg kan ikke løpe opp og ned trappene pga et kronglete bekken. Så da må mannen ta det meste.

Skrevet

På kvelden tar vi en unge hver, annenhver kveld tar jeg eldste og annenhver den minste.. (så sant ingen av oss skal noe spesielt eller er syke)

På morran varierer det veldig.. noen ganger steller jeg begge ungene og han kjører dem til bhg, noen ganger steller og leverer jeg selv og på fridager står vi enten opp sammen eller bytter på (sånn at en av oss får sove litt lenger inn i mellom).

Skrevet

Vi bytter vel egentlig på begge deler :) Storejenta på 3 år får som regel bestemme hvem hun vil at skal pusse tennene og gre håret, og hvem som skal lese for henne.

Nå som det er sommerferie er det som regel mannen som står opp med barna, dette fordi at det er jeg som alltid våkner av lillegutt på 6 måneder på natta (og det kan fort bli en del ganger), siden mannen sover så tungt, og da er jeg naturlig nok trøttere enn han er når morgenen kommer :)

Skrevet

Vi står opp sammen og legger sammen. Bortsett fra hvis en av oss er borte på jobb eller kurs eller noe;)

Skrevet

Han står opp hver dag, steller, skifter bleie og gir dem frokost. Jeg er gravid, og spyr hver morgen, så jeg får ligge i fred og ro.

Kveldene går vi som regel sammen med ungene på badet og tar "jobben" sammen. Legger, gir kos og sier god natt sammen også:-) Selvfølgelig tar en av oss stell og legging alene om den andre er på trening, besøk, jobb el.l.

Når jeg ikke er gravid står vi opp og spiser frokost sammen, og gjør klar ungene for skole og barnehage sammen.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Det varierer litt etter mannen sin turnus.

De ukene han har kveldsvakt, så må jeg ta leggingen alene. Ellers kan vi ta hver vår unge eller en av oss begge ungene.

Må innrømme at jeg synes det er koselig med kveldsstell, lesing og synging. Men vil ikke gjøre det hver dag, rett og slett for at ungene skal bli vant til at vi begge gjør det.

Gjest Miryks
Skrevet

Vi bytter på. Også kommer det an på. Har han vært sent oppe, så står jeg opp. Har jeg vært sent oppe, står han opp først.

Eldstejenta bytter vi på å pusse tenner og kveldstell på, og vi tar yngstemann sammen. Må være to; en som får ham til å smile og le, og en til å pusse (o:

Skrevet

Her bytter vi på å legge. nå er jeg fortsatt i permisjon så 5 dager i uka er det jeg som står opp om natten og morgenen. men i helgene som regel er det jeg som tar natten (kun mating)og han som står opp. det er etter hans ønske så klager ikke på det :-)

Skrevet

meg, meg og jeg... er alenemamma... og jeg står opp mellom 1-3 ganger om natten, husker knapt hordan det er å sove ei helnatt...

Skrevet

jeg står opp med, og legger hver dag :) er alenemamma. men hadde vi vært to ville jeg nok helst at vi gjorde det sammen så ofte det lot seg gjøre og kanskje at vi fikk sove lenge en dag hver i helgene :)

Skrevet

Vi har ingen felles barn, men barn på hver vår kant som bor her. Vi legger våre egene barn.

Som regel står vi opp om natta etter hvem barn som våkner, men den andre står opp om den andre er veldig trøtt og trenger søvnen.

Jeg står alltid opp først om det ikke er jobb og skole, når det er skole står vi opp sammen. Jeg våkner alltid først så da er det ingen vits at han må stå opp. Ungene klarer seg selv om morran, de blir sure om jeg står opp for tidlig for de syns det er så delig å ha litt foreldrefri om morran. Altså se på tv.....

Skrevet

Frem til for et år siden la vi de alltid sammen. Etter det har vi hatt en kveld hver.

I ukedagene sår vi opp sammen og i helgene står som regel mannen opp med ungene.

Skrevet

Som regel er det jeg som tar meg av leggingen.

Mannen min jobber ofte lange dager så er ikke alltid han er hjemme til å ta seg av leggingen. De gangene han er hjemme så tar han selve leggingen - men lar meg ordne med tannpuss ;)

Jenta mi snorker til 8-9 i helgene (med mindre vi skal noe og vi må vekke henne) så her står begge opp samtidig.

Da hun var yngre og våknet rundt 6-7 så var det som regel mannen min som sto opp. Han syns det var så forfriskende å gå tur på den tiden av døgnet så da tok han med seg jentungen og stakk avgårde et par timer :)

Skrevet

Vi deler ikke slavisk på det, men det blir nok ca til at vi gjør det like mye.

Skrevet

Jeg legger, står opp om natten og om morran. Oftest står vi opp sammen om morran, og han tar del i kos og lesing før leggingen når han kan. Jeg er hjemmeværende, og han jobber stortsett bare kveld, fordi vi får mest mulig familietid av det. Jeg er veldig fornøyd med ordningen. Mannen tar alt husarbeid, og all matlaging, så jeg er egentlig veldig bortskjemt. :)

Skrevet

Det er jeg som gjør alt her som har med barnet å gjøre.

Å nei det er ikke fordi jeg ikke slepper han til for det gjør jeg men han trekker seg unna.

Skrevet

Varierer veldig. Noen ganger legger mannen, noen ganger legger jeg, og noen ganger tar vi kveldsrutinene sammen. Samme gjelder morgener :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...