Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 Jeg har hatt vondt i brystet i snart 1 år, legen prøver nå å finne ut hvorfor. Har silikon, men han sier det kan være muskulært siden jeg har tatt mammografi som ikke vites noe galt på. MEN han sa også at det kunne være noe med hjertet pga jeg får vondt og det stråler av og til ned helt ned i håndleddet på venstreside.... dermed skulle jeg prøve nitroglyserin sa han.... jeg er litt redd....tilogmed redd for å prøvetablettene....tenk om det er hjertefeil...jeg er bare 25 år:( tør jeg ta tabletten?noen som har vært gjennom lignende?:S
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #3 Skrevet 17. juli 2012 Jeg fikk diagnosen Angina da jeg var 20. Nitro hjelper mot anfallene mine. Husk at det finnes flere hjertefeil som ikke er farlige, bare innmari ubehagelige. Men krev en ordentlig utredning, jeg gikk 2 år før jeg fikk diagnosen- fordi "det ser ut som Angina, men det kan da ikke være det... For du er jo så ung!!"
Cimorene Skrevet 17. juli 2012 #4 Skrevet 17. juli 2012 Bedre å finne ut om det er noe med hjertet enn å gå med en ubehandlet hjertelidelse da. Be om å få tatt et belastingsEKG og et vanlig EKG, så får du sjekket hjertet. Hjerteinfarkt/angina hos kvinner gir ofte andre symptomer enn menn, altså er det ikke vanlig med smerter ned i armen og vondt i brystet. Fra det tidsskriftet.no (Tidsskriftet for den norske legeforening): Kvinner får ofte mer atypiske brystsmerter i form av verk i rygg, nakke, kjeve, armer eller epigastriet, eller uspesifikke symptomer som slitenhet, tungpustethet, kaldsvetting, svimmelhet eller fordøyelsesplager. Mange kvinner har også i ukene før utvikling av et hjerteinfarkt varselssymptomer som uvanlig trøtthet/slitenhet, tungpustethet, fordøyelsesplager eller søvnproblemer. Vær klar over at nitroglyserin kan gi lavt blodtrykk, slik at du kan bli svimmel og også så kan du få hjerteklapp av de. Hodepine er også en svært vanlig bivirkning. Så ha en stol/sofa i nærheten før du tar de. Men tablettene i seg selv er jo ikke farlig, med mindre du er gravid eller ammer da. Som sagt, bedre å finne ut hva det er enn å gå med en ubehandlet hjertesykdom. Press legen din, si at du ble svært bekymret for at du har en hjertelidelse siden han nevnte det og krev å bli henvist og få en ordentlig utredning hos en hjertespesialist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå