Gå til innhold

Jeg ser ikke ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til frisøren igår for en klipp, men det endte med at jeg nå sitter her og bare gråter. Har kort hår med ganske tung lugg, men pga en misforståelse eller noe klippet hun hele luggen min skikkelig kort. Jeg så ut som en gutt!!

Var forholdsvis rolig for man kommer ikke langt med å bli sint, og hun prøvde å sette i extensions i luggen slik at jeg skulle få tyngden tilbake. Men det er ikke vellykket, og nå sitter jeg her og ser ikke ut i måneskinn. Guttekort over det hele bortsett dra noen lange tjafs på den ene siden som er extensions.

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg altså. Og det ER skikkelig ille; til og med samboeren min syns det. Jeg som ville bli fresh for han etter et langt og ulekkert svangerskap. Bare gråter og gråter, for jeg kan ikke vise meg blant folk slik som jeg ser ut nå. :-( Luer er for varmt nå for tida, og hårbånd bare glir av det glatte håret mitt. Så er vel innetid for meg de neste tre ukene, minst...

Faen altså! Må bare kjefte litt, for er så lei meg.... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar! Føler skikkelig med deg.

Jaja, det vokser ut igjen, men det er kjipt å føle seg sånn i mellomtiden.

(det vokser jo fortere om sommeren også)

Ville gått til en erfaren frisør og spurt om de kunne gjøre noe for å fikse det.

Huff, det er en forferdelig følelse.

Opplevde det samme forrige gang jeg var gravid.

Var hos lærling og satt i stolen i 3 timer(!) med bekkenløsning og alt. Det var helt grusomt.

Hun klippet altfor mye og jeg så ikke ut. Var skikkelig misfornøyd.

Full av hormoner gikk jeg hjem til mannen og gråt. (pleier aldri å grine)

Han synes jo jeg var fin og det var nok ikke så ille som jeg skulle ha det til..

Neste dag tok han meg med til en frisør og kjøpte en bra produkt jeg kunne bruke til å style det med, hun viste meg raskt hva jeg kunne gjøre.

Det hjalp! :-)

Men nå har jeg lært...

Skrevet

Forstår deg godt. Har hatt et par skrekkopplevelser hos frisører selv. En gang skulle jeg stripe/lysfarge håret i en gyllen men samtidig litt kald farge. Fortalte instendig at hun ikke måtte bruke noe i nærheten av askeblondt, for det får jeg grønt hår av. Gjett hva hun gjorde. Ba også om at hun skulle klippe konkav lugg, men hun hørte ikke på meg og klippet tvers over, for hun var ifølge seg selv ekspert på lugg. Så jeg gikk hjem med grønt hår som så ut som om det var klippet av en femåring. Burde klaget.

En annen gang, da jeg ikke hadde lugg og ikke ville ha det heller, klippet frisøren kort lugg rett over panna. Jeg hadde bedt henne klippe etter midtskill, men hun hadde visst misforstått. Dette var like før jul, og luggen er heldigvis lang igjen. Men gikk med spenner i minst tre måneder.

Eneste trøst er at tilstanden er midlertidig.

Skrevet

Uffda. Jeg håper dere ikke har betalt for dette. Som noen sier vokser det ut igjen, men det går jo ikke så fort som det burde. Kanskje du kan ha en 50talls look en stund, med tørkle på hodet? :)

Skrevet

Dere må klage på dårlige frisører da ! Ellers blir det flere stakkarer med dårlig hår. Huff.

Skrevet

Takk for svar og støtte!

Nå er ikke dette en dårlig frisør, hun har klippet meg før og jeg har alltid vært fornøyd. Stor og seriøs salong. Og hun prøvde som sagt å "redde" sveisen min, men idag ser jeg at det bare ser skikkelig ille ut....

En del av problemet er at jeg ikke er en veldig femi jente, jeg bruker lite sminke og smykker, og har ikke veldig feminin garderobe. Så nå som jeg har så kort lugg, ser jeg bare ut som en gutt istedet for en litt rocka jente hvis dere skjønner...

Jeg betalte vanlig pris jeg da; skulle jeg ikke gjort det kanskje? Følte at det var en misforståelse, jeg ville hun skulle klippe den skrå luggen min litt kortere mens hun klipte av hele luggen min... Betalte ikke for extensions da, men tror hun egentlig måtte ha brukt mye mer for å fikse det. Kanskje hvis hun hadde tatt i extensions over hele panna, og så klippet den så ville vi fått et brukbart resultat. Nå er det bare på den ene sida, og ikke i nærheten av sånn det skulle vært.

Er vel for sent å kreve noe nå, siden jeg betalte og gikk igår. Har tidligere fått "reklamere" på for lang lugg ved at de klippet den uten ekstra kostnad, men dette blir jo totalrenovering....

Jeg er ikke redd for å gå til henne igjen, hun er som sagt dyktig og jeg tror hun vil være veldig påpasselig neste gang. :-P Men i mellomtiden er jeg bare ulykkelig og på gråten...

HI

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Når en missforståelse oppstår, og kunden ikke blir fornøyd med håret, så skal du ikke betale full pris nei. Men er nok forsent å tenke på det nå.

Hva med å bruke Tørkle på hodet imens, eller om du får festet et hårbånd med hårspenner.

En hårsveis man er missfornøyd med, det gir virkerlig sorg å det da! :-/

Skrevet

Jeg synes ikke det er for sent å gå tilbake. Si at du trodde du kanskje trengte litt tid til å venne deg til det, men at du fortsatt ikke synes det ble fint. Det har jeg gjort en gang, og det gikk helt fint det. Lykke til! :)

Skrevet

ÅÅÅÅÅh, det der er gruuuusomt!!!!

Du fÅr hive pÅ deg en caps, eller pannebÅnd (sÅnn søte noen), eller sÅnne luftige "alpeluer" (husker ikke hva de heter) - men de er stilige og kan haes pÅ i denne sommertemperaturen det er her i allefall (15 grader ;) ).

Skrevet

Om det ikke lar seg fikse, ville jeg prøvd en midlertidig stilendring. Hva med et sånn japansk hårbånd med ståltråd i? Husker ikke hva det heter akkurat nå.

Skrevet

det vokser heldigvis ut igjen... opplevd noe av det samme..

Skrevet

Kjør på med rosa caps, da ser alle at du er jente :)

Skrevet

Nå ringte jeg frisørsalongen, men hun var ikke på jobb. Men forklarte at luggen måtte fikses og fikk time imorgen ettermiddag. Nå håper jeg bare det kan fikses med flere extensions, og at jeg slipper å betale....

Hvis ikke får jeg prøve noen av tipsene deres i en siste desperat handling. ;-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...