Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 Jeg får noen ganger følelsen av det, er så mange som klager på nav, uteblitte penger osv osv. Og hvorfor må du ha støtte fra nav, hva slags støtte?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #2 Skrevet 17. juli 2012 Får permisjonspenger (av lønnet arbeid) og barnetrygd. Permisjonspengene er jeg avhengig av
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2012 #3 Skrevet 17. juli 2012 Er avhengig av permisjonspengene mine, selv om jeg får lønn som normalt er det til syvende og sist NAV som betaler. Barnetrygden er kjekk å ha til de store utgiftene til barnet, men ikke noe vi er tvingende avhengig av.
Netti*** Skrevet 17. juli 2012 #4 Skrevet 17. juli 2012 Var 19 da jeg ble gravid første gang. Hadde Lånekassen i ryggen og fikk engangsstønad. Det samme med de 2 neste. Sendte et brev og fikk et tilbake. Nå ville jeg tapt så mye hver mnd at arbeidsgiver betaler lønn i permisjon og de krever refusjon. Så har aldri vært innom NAV kontoret og har heller aldri klaget på de foruten som arbeidsgiver. Er veldig fornøyd selv da, aldri hatt hjelp av familie men kommet meg opp og frem og har alt jeg ønsker meg :-)
ariel78 Skrevet 17. juli 2012 #5 Skrevet 17. juli 2012 Permisjonspenger er jeg avhengig av, og var delvis sykemeldt i svangerskapet. Og barnetrygden er kjekk og ha, men hadde overlevd uten. Ellers har jeg ikke hatt noe med Nav å gjøre.
Musemorbr / Skrevet 17. juli 2012 #6 Skrevet 17. juli 2012 Avhengig er jeg ikke. Men jeg får da barnetrygden og kontantstøtten, som spares til gutten. Skulle egentlig ha hatt uføretrygd, men det ble gjort for mange store feil, og i siste ende ble det for mye psykisk terror, (kort fortalt) så vi ble enig om å heller bare være en eninntektsfamilie. Jeg tror du legger mer merke til navklientene siden de fleste naturlig nok ikke er på jobb og har mer tid til forumet. De med kun positive opplevelser har ikke grunn til å skrive om nav, så da er det logisk at det er de med negative opplevelser man leser om. Desuten er dette et lavterskelforum, der det stort sett er lov til å skrive om hva enn en vil, også elendighet man trenger få ut av systemet. De fleste som er avhengig av penger fra nav ville gitt alt for å slippe.
Voilà Skrevet 17. juli 2012 #7 Skrevet 17. juli 2012 Jeg får arbeidsavklaringspenger. Ikke en særlig bra situasjon, og jeg bare lengter etter å kunne jobbe igjen. Er avhengig av den, ellers hadde jeg jo ikke hatt en eneste krone.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #8 Skrevet 17. juli 2012 Nå er du på et forum for gravide, og de som har småbarn/spedbarn. Så da er det engang sånn at mange mottar pengene sine fra nav i akkurat denne perioden. Ikke så vanlig at arbeidsgivere (i det private hvertfall) forskutterer sykepenger hvis man er sykemeldt feks, og heller ikke vært borti at arbeidsgiver betaler lønn under permisjon? Hva er det slags spørsmål å komme med egentlig? Og hvilken holdning er det egentlig du utstråler her HI?
mamma07&09 Skrevet 17. juli 2012 #9 Skrevet 17. juli 2012 Jeg får noen ganger følelsen av det, er så mange som klager på nav, uteblitte penger osv osv. Og hvorfor må du ha støtte fra nav, hva slags støtte? Får 7400,- i redusert OS, 2910 i barnetrygd og 2450,- i stønad til barnetilsyn. Jeg trenger pengene siden jeg er singel mor;-) har ca 34000,- utbetalt i mnd, men pengene får bein å gå på når man skal betale alt alene. Har absolutt ingen problemer med at du ikke skjønner at andre kan ha behov for penger fra NAV, og nyter hver krone jeg kan få fra dem:-)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #10 Skrevet 17. juli 2012 Jeg får noen ganger følelsen av det, er så mange som klager på nav, uteblitte penger osv osv. Og hvorfor må du ha støtte fra nav, hva slags støtte? Ja det er jeg. Jeg har aap fordi jeg sliter med sykdom og har nok med å takle hverdagen og barna, klarer ikke jobbe dessverre. Etter å ha dratt der for langt i mange år for å ikke skulle ligge andre og staten for last gikk det til slutt ikke mer. Jeg har også utvidet overgangstønad fordi jeg har et barn med spesielle behov, hvor om jeg så var frisk ikke kunne jobbet fullt fordi hun krever så mye. Jeg har bidragsforskudd fordi exen har flyttet til et annet land hvor han ikke kan bli krevd for penger eller info om hva han tjener. Jeg har hjelp til å betale bhg for barna siden jeg er alene. Skulle jeg helst ha jobbet og klart meg helt selv ja (noe jeg også gjorde i 12 år før kroppen ikke taklet det, liker jeg å fortelle folk hva jeg får penger fra nei. Men jeg har kommet dit at jeg ikke går rundt å være flau eller ha dårlig samvittighet for å ta imot disse pengene jeg har rett på og bare være glad for at jeg bor i Norge og får den hjelp jeg får. Jeg savner å ha en jobb å gå til, og en dag håper jeg at jeg igjen kan ha en ihvertfall deltid om ikke annet.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #11 Skrevet 17. juli 2012 Jeg får noen ganger følelsen av det, er så mange som klager på nav, uteblitte penger osv osv. Og hvorfor må du ha støtte fra nav, hva slags støtte? Får 7400,- i redusert OS, 2910 i barnetrygd og 2450,- i stønad til barnetilsyn. Jeg trenger pengene siden jeg er singel mor;-) har ca 34000,- utbetalt i mnd, men pengene får bein å gå på når man skal betale alt alene. Har absolutt ingen problemer med at du ikke skjønner at andre kan ha behov for penger fra NAV, og nyter hver krone jeg kan få fra dem:-) hvordan kan du få så mye i OS med 34000 utbetalt i mnd. Jeg har 21000 utbetalt og fått beskjed om at jeg vil få kanskje et par tusen i OS
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 17. juli 2012 #12 Skrevet 17. juli 2012 Jeg får noen ganger følelsen av det, er så mange som klager på nav, uteblitte penger osv osv. Og hvorfor må du ha støtte fra nav, hva slags støtte? Jeg antar at dersom man oppholder seg her, har man barn, så, ja, alle, vil jeg tro...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #13 Skrevet 17. juli 2012 Jeg får noen ganger følelsen av det, er så mange som klager på nav, uteblitte penger osv osv. Og hvorfor må du ha støtte fra nav, hva slags støtte? Får 7400,- i redusert OS, 2910 i barnetrygd og 2450,- i stønad til barnetilsyn. Jeg trenger pengene siden jeg er singel mor;-) har ca 34000,- utbetalt i mnd, men pengene får bein å gå på når man skal betale alt alene. Har absolutt ingen problemer med at du ikke skjønner at andre kan ha behov for penger fra NAV, og nyter hver krone jeg kan få fra dem:-) hvordan kan du få så mye i OS med 34000 utbetalt i mnd. Jeg har 21000 utbetalt og fått beskjed om at jeg vil få kanskje et par tusen i OS Ho har sikkert 34 tusen i inntekt inkludert barnetrygd, stønad til barnetilsyn og os da vet du. Ikke på toppen av .
Appelsindyret Skrevet 17. juli 2012 #14 Skrevet 17. juli 2012 ja jeg er vel det... får jo foreldrepenger av lønnet arbeid og det er jo det jeg lever av for øyeblikket da
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #15 Skrevet 17. juli 2012 Nå er du på et forum for gravide, og de som har småbarn/spedbarn. Så da er det engang sånn at mange mottar pengene sine fra nav i akkurat denne perioden. Ikke så vanlig at arbeidsgivere (i det private hvertfall) forskutterer sykepenger hvis man er sykemeldt feks, og heller ikke vært borti at arbeidsgiver betaler lønn under permisjon? Hva er det slags spørsmål å komme med egentlig? Og hvilken holdning er det egentlig du utstråler her HI? Tja, holdning jeg utstråler? Synes det var ganske nøytralt skrevet. Men noen skal jo tolke alt... Jeg Tenkte nå ikke akkurat på barnetrygd og permisjonspenger, få som klager over det, tenkte mer på andre stønader (som jeg i farta ikke husker navnet på), OS eller noe sånt? Synes det er så mange innlegg om det jævla nav. Jeg har ikke inntrykk av at barnetrygd ol. ikke kommer som forventet. Hi
mamma07&09 Skrevet 17. juli 2012 #16 Skrevet 17. juli 2012 Jeg får noen ganger følelsen av det, er så mange som klager på nav, uteblitte penger osv osv. Og hvorfor må du ha støtte fra nav, hva slags støtte? Får 7400,- i redusert OS, 2910 i barnetrygd og 2450,- i stønad til barnetilsyn. Jeg trenger pengene siden jeg er singel mor;-) har ca 34000,- utbetalt i mnd, men pengene får bein å gå på når man skal betale alt alene. Har absolutt ingen problemer med at du ikke skjønner at andre kan ha behov for penger fra NAV, og nyter hver krone jeg kan få fra dem:-) Km godtgjørelse på noen tusen kr i mnd:-) hvordan kan du få så mye i OS med 34000 utbetalt i mnd. Jeg har 21000 utbetalt og fått beskjed om at jeg vil få kanskje et par tusen i OS
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #17 Skrevet 17. juli 2012 De fleste med nye babyer får jo permisjonspenger.
cheni Skrevet 17. juli 2012 #18 Skrevet 17. juli 2012 Nå er jeg helt avhengig av NAV, etter å ha fått ei datter som er alvorlig syk. Første gang i livet mitt jeg ikke har egen inntekt. Regner med at jeg har krav på omsorgslønn, men er ikke helt klar til å møte systemet enda. Har nok med å fly opp og ned til ullevål i tide og utide. Taper mange tusen pr mnd, så det blir spennende å se hvordan det går økonomisk. Andre klarer jo seg, så det skal nok gå greit. Siden hun er veldig syk så har jeg fått hjelpestønad sats 3, og det hjelper jo mye på. Glad jeg bor i Norge!
cheni Skrevet 17. juli 2012 #19 Skrevet 17. juli 2012 Nå er jeg helt avhengig av NAV, etter å ha fått ei datter som er alvorlig syk. Første gang i livet mitt jeg ikke har egen inntekt. Regner med at jeg har krav på omsorgslønn, men er ikke helt klar til å møte systemet enda. Har nok med å fly opp og ned til ullevål i tide og utide. Taper mange tusen pr mnd, så det blir spennende å se hvordan det går økonomisk. Andre klarer jo seg, så det skal nok gå greit. Siden hun er veldig syk så har jeg fått hjelpestønad sats 3, og det hjelper jo mye på. Glad jeg bor i Norge! Og jeg mottar overgangsstønad, men det vet du sikkert siden jeg regner med at det var mitt innlegg tidligere i dag du siktet til.
aanonym Skrevet 17. juli 2012 #20 Skrevet 17. juli 2012 Kun barnetrygd nå, men for ca ti år siden fikk jeg overgangsstønad ett års tid da jeg var alene med eldstemann.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #21 Skrevet 17. juli 2012 Alle som får barnetrygd av NAV , det gjelder så vel de som tjener 100.000 i året som de som har 1 mill. Så ja, da er vel avhengig av nav her inne og utenfor for den del
aanonym Skrevet 17. juli 2012 #22 Skrevet 17. juli 2012 Nå er du på et forum for gravide, og de som har småbarn/spedbarn. Så da er det engang sånn at mange mottar pengene sine fra nav i akkurat denne perioden. Niks, dette er felles forum for BIM, DIB og tidligere BAM. Så mange her, som jeg, har store barn.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 17. juli 2012 #23 Skrevet 17. juli 2012 Jeg er i permisjon for øyeblikket, men får mine permisjonspenger direkte fra arbeidsgiver. Det eneste jeg får fra Nav er barnetrygd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå