Gå til innhold

hvor mye snakker dere med spedbarnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det er viktig å snakke mye med babyen selv om hn ikke skjønner noe enda

hvor mye snakker dere med deres barn ? hver gang dere skifter bleie, kler på, bader eller bare imellom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Snakker og synger hver gang man er i kontakt med baby - bortsett fra ved amming og soving, selvsagt :)

Baby trenger mye stimulig og elsker å se mammas og pappas ansikt - man får en fantastisk kontakt på stellebordet :)

åhhhh, gleder meg til baby kommer :)

Skrevet

Stort sett hele tiden når hun var våken og "sammen" med oss, og iallefall ved alle typer stell. Men det er viktig at de får litt alenetid også, bare ligge i ro for å fordøye alle nye inntrykk.

Skrevet

Snakket til han heeele tiden jeg :) utenom når han sov da :)

Skrevet

Snakker med babyen min masse! Forteller alltid hva vi gjør, "nå skal vi ta en tur til mormor", "nå skal mamma spise litt". Prater masse, søker blikkontakt med babyen og koser masse.

Ikke undervurder spebarnet...

Skrevet

Så lenge babyen er våken, går skravla. Synger og snakker, men det kommer ikke mye vettugt, verken fra meg eller jentungen :P

Blir mye sånn "Nå skal mamma tisse, så vær snill jente i noen sekunder nå" og "Hvem er fin baby?! Du er!!" Sangene har ofte samme tema, da jeg verken kan tekster eller melodier :P

Men i dag prater vi ikke så mye, det er tenner på gang og babyen har behersket fra rygg-til-mage teknikken, men ikke tilbake. Så det går mest på snuing og hvor er tyggeleken :P

Skrevet

Jeg også snakker masse med babyen min, og det gjør mannen min også. Og hun snakker tilbake, med pludring og hyl. Og så synger vi sammen og danser. :) Leker også klappeleker og leser i bøker sammen. Babyer trenger jo masse sosial kontakt og språktrening. Og så er det jo veldig koselig da. ;)

Skrevet

Jeg er ikke en som snakket ekstremt mye med babyen, og jeg lurte ofte på om det ville påvirke henne negativt. Men hun er nå en skravlete toåring som tar kontakt med folk og er stort sett blid og glad, så jeg tror det meste går seg til. Men det skal sies, hun har alltid fått mange smil, klemmer, mye kos osv i løpet av dagen likevel, så stimuli har det jo vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...