Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 For å avlive minst en av de fem kattungene. Jeg gruer meg!! Jeg må gjøre det alene, for samboeren må ta seg av 6åringen. Jeg vil ikke at han skal se det. Han vet om det, og er klar over det. Og han skal få bli med på å begrave kattungen(e). Men, tror ikke avlivning er det en 6åring skal få se på. Han var veldig glad i spesielt denne, for den skiller seg ut. Og han er trist selv. Men, som jeg vegrer meg! Den ene kattungen er mindre enn de andre, og den har skjevheter. Hodet er skjevt, den er venstrevridd og faller over på venstre side hele tiden. Den snur seg skjevt mot venstre side og hodet krympes innover mot kroppen når den beveger seg. De andre kattungene virker fine, bortsett fra at jeg gravde ut grå "møkk" fra munnen til to av de. De er litt over to uker, og jeg la merke til det for ett par dager siden - har observert det for å se og vet nå med stor sikkerhet at dette er en medfødt skade. Snakket med vetrinær over telefon som sa at dette er medfødt, og jeg spurte om det faktisk er mulig å se det sent. (Lurte på om bikkja ikke hadde vært hardhendt, da hun hadde kommet inn på badet da guttungen var nede - men neida.. Det er vanlig at det kan ses nå, for de begynner å formes mer.. Bikkja hadde sneket seg forbi grinda og gått inn på badet, mens jeg var ute - akkurat idet største hadde gått ned for å gå på do) Det gjør vondt i hjertet - samtidig som jeg vet at det Må gjøres! Katten skal ikke lide mer. Bare håper jeg ikke må avlive alle. Alle kattungene skal gis bort, jeg er inneforstått og vil det selv. Men jeg knytter meg til dyr og vil de skal sosialiseres så godt som mulig før de får nye eiere. Allikevel er det en trist utgang for denne krabaten. Også gruer jeg meg til å komme hjem - tenk om alle kattungene dør og kattemor går rundt og leter etter de. æsj! Hater denne dagen!! Men, skal bli godt å få det gjort da - for jeg vet det er det riktige. UTEN tvil!!
skinnfilla Skrevet 17. juli 2012 #3 Skrevet 17. juli 2012 huff så trist.Hadde nok aldri klart å gjøre det selv, syns du er tøff. husker vi satt barnevakt en helg ,var vel 12 år. De hadde kattunger og alle 3 hadde råtne beinstubber:( Det lukta helt grusomt. fikk nabomannen til å ta de. vet ikke hvorfor de var sånn.
Major HotLips Houlihan Skrevet 17. juli 2012 #4 Skrevet 17. juli 2012 Uff, det er trist når små liv må ta slutt
Netti*** Skrevet 17. juli 2012 #5 Skrevet 17. juli 2012 Huff får kose ekstra med min 5 kattunger. De er 2 mnd og overalt. Du får tenke på at det blir bedre for den om den ikke har det godt. Men hvorfor ikke bruke veterinær. Den minste vår var mye mindre og når sendte begynte å gå så klarte den ikke få beina opp, så var bekymra, men nå er den størst og en turbo...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2012 huff så trist.Hadde nok aldri klart å gjøre det selv, syns du er tøff. husker vi satt barnevakt en helg ,var vel 12 år. De hadde kattunger og alle 3 hadde råtne beinstubber:( Det lukta helt grusomt. fikk nabomannen til å ta de. vet ikke hvorfor de var sånn. Uff, så grusomt å høre om!!!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #7 Skrevet 17. juli 2012 Normale mennesker får vel veterinæren til å avlive et dyr. Eller misforstod jeg? Er du veterinær?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2012 (endret) Huff får kose ekstra med min 5 kattunger. De er 2 mnd og overalt. Du får tenke på at det blir bedre for den om den ikke har det godt. Men hvorfor ikke bruke veterinær. Den minste vår var mye mindre og når sendte begynte å gå så klarte den ikke få beina opp, så var bekymra, men nå er den størst og en turbo... Joda, jeg skal til vetrinær. Jeg tar de ikke selv, men tanken på å måtte reise dit og se kattungen bli avlivd for så å reise hjem med den i bilen er grusom. Forklarte meg litt rart der, jeg gjør det jo ikke selv slik sett. Men uten støtte! Jeg vet jo ikke engang om alle må avlives eller kun den ene - så det må jo en vetrinær avgjøre Ikke jeg. Vetrinæren skal sjekke alle, og se om de andre har noen sykdommer - siden jeg gravde ut møkk fra munnen til to av de. Det er ikke første gang jeg blir med på avlive katt, første gangen var en hjemløs katt som hadde store smerter og familien hadde tatt den med på ferie - for så å reise fra den. (VI bodde rett ved campingplassen og visste at det var den familien som reiste fra den..) Dyrlegen stakk sprøyta rett i hjertet på den, noe som IKKE er forsvarlig. Etter det har jeg ikke villet avlive eller vært med selv, men nå skal jeg iallefall til en klinikk som gjør ting riktig. Det er bare denne tanken på å være alene, jeg vil ikke stå der og gråte som en stukken gris - men jeg vil ikke etterlate de alene der heller. Kattungene skal få en forsvarlig død, og har ingenting til overs for folk som kapper huet eller lignende av dyr, for såkalt avlivning. Bare en trist utgang for små kattunger, som egentlig skulle hatt et fint liv. Endret 17. juli 2012 av Vålerenga12, Daniel & Jonas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå