Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 og han har tenkt seg en ordentlig TUR-tur. Jeg har med ungene på 1 og 3 år og dette: http://www.svinoya.no/no/opplevelser/item/trollfjord-rib-safari?category_id=2 står på planen. Det er tilogmed på vei fra et sted til et annet, så ikke bare å droppe ut heller. Noen tips til hvordan man ovelever 6m bølger og sjøsprøyt i rib med 1åring? Synes kanskje det høres vel voldsomt ut uten å ha veldig mye erfaring. Noen beroligende ord kanskje?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 og han har tenkt seg en ordentlig TUR-tur. Jeg har med ungene på 1 og 3 år og dette: http://www.svinoya.n...i?category_id=2 står på planen. Det er tilogmed på vei fra et sted til et annet, så ikke bare å droppe ut heller. Noen tips til hvordan man ovelever 6m bølger og sjøsprøyt i rib med 1åring? Synes kanskje det høres vel voldsomt ut uten å ha veldig mye erfaring. Noen beroligende ord kanskje? Hadde aldri jeg gjort. Kan ikke skjønne at det er lov for en 1-åring heller
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Mener det er aldersgrense på 12 / 13 år så det burde dere sjekke opp
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Tuller du? Dette egener seg IKKE for ett og tre åringer! Jeg kommer fra området rundt Trollfjorden og vet hvordan forholdene kan være. Dere kan være kjempeheldige og få godt vær og speilblank sjø, men mest sannsyligvis blir det høye bølger og ruskevær. Hvordan skal du holde begge ungene fast samtidig som du holder deg selv fast? Uforsvarlig!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Ja, jeg er ikke spesiel overrasket. Har ikke noe særlig lyst selv heller så ser ikke helt hvordan det skal kunne gå med en ettåring. :S Får satse på å bli der den tiden de er inne i trollfjorden og så heller møte de på veien videre på annet vis. Får sjekke opp ordentlig om det faktisk er akkurat denne turen de har bestilt til oss. Min far trodde det, men var ikke 100% sikker. Følte kanskje jeg virket veldig negativ da han fortalte det, men min erfaring fra rib med ettåring ble kortvarig da gutten (nå eldstemann) hylte fra start til slutt i relativt liten fart på helt stille sjø i oslofjorden. Det er vel nesten ikke så man kan sammenligne det. Tenker sammenligning med tømmerrenna i flere timer HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Hmm.. Slutten ble visst borte. Tenker at en sammenligning med tømmerrenna stup etter stup i flere timer ville være like relevant.. hehe :S
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Tuller du? Dette egener seg IKKE for ett og tre åringer! Jeg kommer fra området rundt Trollfjorden og vet hvordan forholdene kan være. Dere kan være kjempeheldige og få godt vær og speilblank sjø, men mest sannsyligvis blir det høye bølger og ruskevær. Hvordan skal du holde begge ungene fast samtidig som du holder deg selv fast? Uforsvarlig! Du som kommer fra området vet kanskje om det går noen større ferge innover som jeg eventuelt kan ta i steden? Tror det er på plass med en snakk med far om hva 1 og 3åringer kan være med på.. Følte han ble så skuffa når han fortalte i dag og jeg var så negativ, men ikke søren om jeg tar med ungene i en sånn båt i ruskevær? (ikke i fint vær heller forresten om ikke den kjører svært sakte.. )
klg,2 boys now:) Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Var der i forrige uke.tok en ferge/båt den ruta og kjørte forbi de båtene der.tror nok jeg nesten med 100% sikkerhet kan si at du får ikke lov og ha med så små barn i de båtene.du står og holder i en bøye foran deg og de kjører FORT.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Men da går det en ferge den ruta, så da tar vi den! Godt jeg fikk en liten oppdatering på planene litt før vi faktisk var der så jeg kan drive litt alternativ planlegging for meg selv, og slippe å stå på bryggekanten og finne ut at det kanskje ikke er en tur som egner seg. Safarien er planlagt å ende ved trollfjordhytta som vi skal gå til etterpå, men da tar jeg heller en stor ferge. Puh! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå