Gå til innhold

Trenger litt tips til grøt av 4 mnd baby:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:)

min gut er litt over 4 mnd... Han trenger mer mat på kveldene føler eg! har derfor begynt gi litt grøt flaske med nestle, ca en dl me litt pulver. sov mye bedre noen dager, men nå har han begynt vokne å vondt i magen... erfariger:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Her har vi holdt på med grøt siden tulla var 2mnd (sykehusets anbefalling), nå er hun 5 mnd o spiser grøt til frokost og kvelds. De gangene hun har blitt hard i magen har vi gitt litt sviskemos, det virket veldig bra. Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har brukt litt malt i grøten. Malt gjør at man ikke får hard mage. Jeg bare dypper skjeen i malten, så det er ikke så veldig mye som skal til, ca en liten teskje. Gutten min har ikke hatt vondt i magen.

Gjest Guttemamma :)
Skrevet

Enig med de over. Prøv med sviskemos eller malt :) Det blr hjelpe

Gjest peacock
Skrevet

Her fikk mini hard mage av risgrøt HVER gang i begynnelsen. Maisgrøten som skal blandes med MM/MME gikk mye bedre, men den er litt vanskelig å få tak i.

Ellers hjalp det å gi litt vann i tutekopp sammen med grøten (ikke at han fikk så mye vann i seg altså), eller å blande grøten litt tynnere enn man ellers ville gjort. Han var ikke så veldig glad i sviskemos/aprikosmos, og kom det i grøten ble den veldig seig synes jeg... Men der må du nesten prøve deg frem :-) Malt har vi ikke testet, men jeg har hørt at det er effektivt.

Ellers er det forøvrig veldig vanlig at de små får vondt i magen av mat når de er fire måneder siden tarmsystemet ikke er vant til å fordøye annet enn MM/MME! Det er jo en grunn til at man anbefaler å fullamme i 6 måneder :-)

Skrevet

min gut er litt over 4 mnd... Han trenger mer mat på kveldene føler eg! har derfor begynt gi litt grøt flaske med nestle, ca en dl me litt pulver. sov mye bedre noen dager, men nå har han begynt vokne å vondt i magen... erfariger:))

Hei

det kan hende hun får vondt av mme'en som er i Nestlegrøten. kan være verdt å forsøke feks Hipp eller Holle (helsekost). Gutten vår blir rar i magen av malt så ville heller byttet grøtmerke først. Lykke til :-)

Skrevet

Prøv grøten Sinlac. Den er uten melk og korn produkter. Begge mine har likt denne veldig godt og bel anbefalt av min helsesøster. Finnes i de fleste matbutikker ;) Brukt denne på begge mine og aldri hat problemer med vondt i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...