Gå til innhold

Jon Demon

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har vi vært på biblioteket og lånt bøker til eldste ( 8 år)Inkludert den første boka om Jon Demon. Ene og alene fordi mor hadde hørt at den fremmer lese lyst og lese glede.

Vi har nå lest halve. Hun leste først- så leste jeg.

Skjønner at den fremmer leselyst men..........bør jeg angre på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri leid en bok om en demon til mitt barn, det er det siste jeg vil han skal ha i tankene før han sover,

Om du angrer lever den tilbake og lei en ny, leselyst kommer jo først og fremst for at det er interessant og høre på, så lei en skikkelig jentebok og les på morsom måte eller innlevelse

Skrevet

Hva synes du selv da? Og hvor skummel er den?

Her leser vi Nifse Nella. Søta er 6 år og elsker de bøkene.

Skrevet

Boka er ikke skummel, den er kjempemorsom. Ho vet godt at demoner osv ikke finnes.

Ordbruken i boka er heller ikke ett problem, hun vet at banning ikke er "lov".

Men, hvor mange gode ideer får barn av bøkene? Er det noen som har barn som har lest dem?

Skrevet

Tror ikke det er noe problem. Les og kos dere. Elsket stundene når pappa leste for meg og når vi var i bokhandleren og kjøpte nye bøker. Slukte det meste. Men favorittene var :

Hardy guttene

Bobsey barna

Vi fem av Enid Blython (flotte bøker)

Bøkene om Helen Keller osv

Ina og Ingolf

• 2 uker senere...
Gjest sug lut
Skrevet

Kjenner ikke Jon Demon men merker at navnet appelerer.

Gjest Toxic
Skrevet

Må bare foreslå bøkene om "Rydiger - den vesle vampyren" :)

Gjest sug lut
Skrevet
Må bare foreslå bøkene om "Rydiger - den vesle vampyren" :)
Tiltredes.
Skrevet (endret)
Kjenner ikke Jon Demon men merker at navnet appelerer.
Du må lese Jon Demon! Den er full av ordspill som appelerer til voksne. http://no.wikipedia.org/wiki/Jon_Demon "Jon demon var en søt liten jævel. Det hadde han ikke mye glede av der han satt i hullet sitt, langt under bakken. Speil hadde han aldri hatt. Ikke seng heller. Alt han hadde, var et digert jævelskap, og det var låst." Det ser (heldigvis) ikke ut som 8 åringen har tatt noen "skade" av Jon Demon og vi satser derfor på og lese bok nr 2 og ;)

"Rydiger - den vesle vampyren" er notert bak øret til neste bibliotek besøk :)

Endret av ellen-propellen
Gjest amandine
Skrevet

Takker for inspirasjon her vi fremdeles svever i vakum etter harry potter-overdose(jeg spyyyyr), trenger insp. og skal handle asap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...