Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Vi er et rolig par med kjempe bra referanser, Men i det siste når vi har fått sønnen vår trenger vi med 2 soverom, regner med folk som har 3 roms tenker at det er bedre med familier enn 2 ungkarer, men vi får nei fordi de er redd baby skal slite leiligheten. Hvor mye kan en liten baby gjøre egentlig ?? vi har våre egene møbler og alt.
Gjest MMJ Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 en baby gjør vel ikke allverdens med skader men regner med babyen din ikke er baby for alltid? Uansett... jeg har to barn (jenter), og de har aldri gjort noen skader her i huset... Jo, foresten en gang! Da tegnet hun ene på veggen i stua Skjønner ikke helt hvordan barn skal "slite" huset sånn.... hunder og katter og (veldig stygt sagt men....) mennesker som lager mye utenlandsk mat ( blir vel halshugget om jeg blir mer konkret her ) kan man vel heller være redd skal slite leiligheten...?
Hybelkanina Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 En baby sliter naturligvis ikke noe som helst, men barnet blir større og det er ingen hemmelighet at det som regel blir mer støy, løping og lyder både ute og inne med små barn. Og dermed også mer slitasje på gulv enn med voksne som sitter med rompa planta i sofaen all den tid de er hjemme. Vi leier ut selv, og her hvor vi bor er utleiemarkedet så trangt at vi kan velge og vrake som vi vil blant interessenter, og det er dessverre slik at folk med små barn er blant de første som velges bort. Det er jo også en kjent sak at småbarnsfamilier kan være uhyre vanskelige å kvitte seg med som leieboer dersom man skulle ønske det, og det tror jeg mange huseiere er bevisst på.
Mamma_til_2 Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Jeg syns det er helt forkastelig at noen faktisk velger barnefamilier bort som leieboere bare pga at det er små barn som kan lage støy og for at de kan være vanskelig og bli kvitt!!!?? Barnefamilier er de som faktisk trenger en plass og bo! Heldigvis er vår utleier så bra at hun valgte oss forran mange andre bare pga at vi hadde ett barn og ventet nr 2.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Sett inn egen annonse, da får dere kun svar fra de som er intr i å leie ut til et ungt par med baby.
Netti*** Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Oi. Småbarnsfamilier trenger en plass å bo. Gjør ikke de andre det? De skal måtte bo på gata fordi de er lettere å ha "i hus". Vi valgte også enslig langveissjåfør. Aldri hjemme, sikker betaler :-) Hatt han i fire år.
M+M+baby2012 Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 ER vel litt forskjell om man leier ut i sitt eget hus eller om man har en leilighet i en blokk man ikke bor i selv. man har faktisk depositum til og dekke skader, og vanlig slitasje m[ regnes med
Frøken Ubesluttsom Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Vi hadde (og har fortsatt) to katter da vi var på utkikk ette leilighet. Vi skrev egen annonse der vi swkrev par med to katter ønsker leilighet grunnet brann eller noe i den dur. Da visste de som leste den at vi hadde katter og bare de som tillot katter kontaktet oss... Mye lettere, så slapp vi å gå gjennom 100 annonser der alle untatt kanskje 10 sto ikke dyr i anonsen
Hybelkanina Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 (endret) Jeg syns det er helt forkastelig at noen faktisk velger barnefamilier bort som leieboere bare pga at det er små barn som kan lage støy og for at de kan være vanskelig og bli kvitt!!!?? Barnefamilier er de som faktisk trenger en plass og bo! Heldigvis er vår utleier så bra at hun valgte oss forran mange andre bare pga at vi hadde ett barn og ventet nr 2. Jeg må bare svare på denne siden den tydeligvis kom som en reaksjon på mitt innlegg. Det som er felles for alle de som har søkt om å få leie hos oss er at de har gjort det fordi de har et behov for et sted å bo, uavhengig av om de har barn eller ei. Vi leier ikke ut leiligheten i huset vårt for moro skyld eller for å være greie mot noen - vi gjør det fordi inntekten av utleie er med på å betale lånet vårt. Hadde vi ikke trengt pengene hadde vi heller brukt leiligheten selv. Derfor velger vi naturligvis leietakere som er sikre betalere og de vi anser for å gjøre minst mulig ut av seg. Selv om noen sikkert synes det er kyniske utvelgelseskriterier. Huseiernes Landsforbund legger heller ikke skjul på ovenfor sine medlemmer at småbarnsforeldre kan være vanskelige å bli kvitt. Dette gjelder f.eks ved samlivsbrudd hos leietaker der mor f.eks blir boende i leiligheten med barna og plutselig ikke er betalingsdyktig lengre. Du kan faktisk ikke hive henne ut, og risikerer å gå opp mot 4-6 mnd uten leieinntekt før utkastelsen kan gjennomføres. For oss som faktisk trenger inntekten kan det være ganske alvorlig. Endret 16. juli 2012 av Zebrah
Mamma_til_2 Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 Innlegget mitt var ikke myntet på noen spes, men jeg syns at i et så pass trangt leiemarket så kan de som leier ut ta litt hennsyn visst de har en 2 eller flereroms og det er en barnefamilie som er inntresert og ikke bare leie ut til en enslig mann eller kvinne for de støyer minst og lager minst slitasje. Og ja jeg forstår at folk er avhengig av leieinntekter pga lån ol, men barnefamilier kan og betale for seg selv etter sammlivsbrud.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #11 Skrevet 16. juli 2012 Innlegget mitt var ikke myntet på noen spes, men jeg syns at i et så pass trangt leiemarket så kan de som leier ut ta litt hennsyn visst de har en 2 eller flereroms og det er en barnefamilie som er inntresert og ikke bare leie ut til en enslig mann eller kvinne for de støyer minst og lager minst slitasje. Og ja jeg forstår at folk er avhengig av leieinntekter pga lån ol, men barnefamilier kan og betale for seg selv etter sammlivsbrud. Ja som regel kan de nok det, men som hun over skriver - det finnes tilfeller der de ikke kan, og da blir man ikke kvitt dem.
Hybelkanina Skrevet 16. juli 2012 #12 Skrevet 16. juli 2012 Innlegget mitt var ikke myntet på noen spes, men jeg syns at i et så pass trangt leiemarket så kan de som leier ut ta litt hennsyn visst de har en 2 eller flereroms og det er en barnefamilie som er inntresert og ikke bare leie ut til en enslig mann eller kvinne for de støyer minst og lager minst slitasje. Og ja jeg forstår at folk er avhengig av leieinntekter pga lån ol, men barnefamilier kan og betale for seg selv etter sammlivsbrud. Rent medmenneskelig er jeg helt enig med deg her, men jeg er dessverre så egoistisk at hvis jeg kan velge bort støy og allikevel ha samme inntekt så gjør jeg det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå