Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Hva syntes dere om dette? Har en knapt 2åring som er litt småspist på kvelden. Nå i ferien har vi to kvelder gitt ham mat i sofaen mens han ser på barnetv og da har han spist over doble mengder mat. (2 skiver + frukt/ost i motsetning til knappe 1) Lurer på om det er dumt å fortsette med? Om detkan bli problematisk når vi er på besøk el? Vi sitter alltid ved siden av ham i sofaen når han ser på tv. Syntes det er koselig:)
Serepta Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Mine to gjør det alltid, og det er superkoselig.
Gjest MMJ Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Synes det er DEILIG å spise og se på TV, hehe Men her prøver vi få de til å spise på kjøkkenet, har to sølebøtter her, som alltid vil ha havregryn til kvelds - så Men, det er jo ekstra kos å spise i stua forann barneTV da!!! Hadde de ikke sølt så, så hadde de fått lov
Gjest MMJ Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 (Hmmmm.... gud for smilefjes jeg hiver inn når jeg skriver... var ikke oppmerksom på det før jeg så svaret mitt her, hehehe)
2 hjertegull :) Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 1 brødskive er da nok til en 2åring til kvelds.. 2 skiver + er myye for en så liten kropp rett før sengetid.. Bortsett fra det så tillater ikke jeg spising i sofaen.. Men vi sitter gjerne sammen, og vi ser tv'en fra spisebordet.. Konklusjon; barne tv, ok.. Sofa, not so much!
camilla^ Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Syns dere det er greit og hyggelig så er vel det en koselig vane. Og er han småspist så er det en ekstra bonus at han spiser mer enn vanlig. Har selv hatt småspsite barn, og det å spise andre steder enn ved spiseborde gjorde at de spiste mer. Om det var ute på trappa mens vi så på bilene som kjørte forbi eller om vi tok med lunsjen til sankassa. Og det har aldri vært ett problem når vi har vært på besøk, aldri mas om at de må sitte ved tv eller andre steder å spise. Da er det ikke ved vårt spisebord så da har det vært litt spennende. Vi har valgt å ha en billig skinnsofa nå som ungene er små, så om de griser i sofaen så er det ikke ett problem. Men vi har nå valgt å si at vi spiser mat ved spisebordet, siden vi alle kan se tv derfra. Men når vi vil så krøller vi oss opp i sofaen og spiser. Akkurat nå er det meg som har spist i sofaen, barnefri noen dager så da er sofaen ledig for meg også og det må benyttes.
Von Hertelhofen Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Synes det er en skikkelig dårlig uvane å spise foran TV!
Toocute Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Jeg syns ikke det er en dårlig uvane. Jeg gjorde det når jeg var liten. De voksne bestemte vist jeg ikke kunne. I selskap og sånt, så er det selvfølgelig must å spise med bordet.
Barn 4 :) Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Barna mine får gjøre de av og til kansje en dag eller 2 i helgene men ikke i veke dagene
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 Er ikke de fleste uvaner dårlige ? Jeg ville sagt dårlig vane.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. juli 2012 #11 Skrevet 16. juli 2012 Her spiser vi frokost og middag på kjøkkenet, uten TV, men kveldsmaten kan vi fint innta i sofaen mens vi ser Barne-TV. Gjorde det selv når jeg var liten, og husker det som veldig koselig- satt i armkroken til pappa i stolen hans og riktig koste meg.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 16. juli 2012 #12 Skrevet 16. juli 2012 Her spiser barna på nettopp fyllt 2 og 3,5 år i sofaen foran barnetv Ingen problem om vi er på besøk, da sitter de og koser seg sammen med de andre Barn lærer fort at det er andre regler når man er på besøk! Syntes det er veldig kos, men har skinnsofa da Lett og holde ren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå