Musemorbr / Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Hva bør man få med seg på lofotferie? Noe som kan være spennende for en på 1.5? Kanskje noen har tips om hva man gjør om været blir skikkelig dårlig?
BikkjeBisk Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Vikingemuseet på Borg. Jeg bodde utenfor der for noen år siden. Masse dyr og et fantastisk vikingehus samt båter. I svolvær har de jo også hvalsafari
klg,2 boys now:) Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Ørnesafari med båt inn trollfjorden.fantastisk opplevelse Var på vikingemuset forrige søndag,var bra det.var ute og rodde vikingeskip. Vil også anbefale Henningsvær nydelig by,men mange søte små butikker
Musemorbr / Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2012 Takk. Det blir helt garantert en vikingtur da. Tar gjerne imot flere tips, om noen kommer på noe bra.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Jeg må også si Vikingmuseet på Borg. Ellers er det verdt å ta en tur ut til Vikten. Fantastisk flott sted, også har de glassblåsere der med eget utsalg (de hadde ihvertfall det den gangen jeg var der).
Marias26 Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Nå har ikke jeg vært i lofoten siden jeg selv var liten, så husker ikke så altfor godt. Men vi dro dit på båtferie, og husker det var flere småøyer rett uti fjorden med kritthvite strender. Vi dro bare ut med båten og fant ei fin strand. Perfekt! Spør de lokalkjente, så vet de nok. Husker også jeg likte lofotakvariet godt. Nord-norske fisker, krabber, seler osv. Husker ikke helt hvor det ligger. Men er vel slik som alltid slår an hos barna. Husker også at Henningsvær var en flott by.
petite fleur Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Det som er så greit med små barn på 1,5 år er at de liker stort sett alt :-) Anbefaler dere å dra til nydelige Reine, nydelig vakkert sted. Kjør helt til enden av veien, der finer dere en rødmalt restaurant med kjempegod mat. Rett nedenfor er det en brygge småtten kan kaste steiner i havet fra. Rett før Reine har du det litt merkelige dukke- og leketøymuseet på Sakrisøy, faller nok i smak. Skal du til Henningsvær er Lysstøperiet og Mors Hus et must. Anbefaler pizzaen på lysstøperiet, samt croissantene med brie + vaniljebollene....Mmmm, må nesten tilbake kun for å kjøpe de vaniljebollene Hauklandstranda utenfor Leknes er utrolig flott. Borg Vikingmuseum er også supert, anbefaler dere å ro med båten selv om det er et lite stykke å gå ned dit. Ah, elsker Lofoten
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Vikingmuseet på Borg og akvariet i Kabelvåg De har mye fint å by på, og noen herlige strender! Da jeg var der på leirskole var vi også i en hule eller noe nedi ett fjell? Husker vi gikk gjennom en tunell, og det var skikkelig trangt (jeg klarte ikke å gå hele veien, da jeg fikk litt klaus midt inni der- siden vi ble skremt om at vi kunne sette oss fast)- men det er faktisk også verdt å få med seg (ikke så trangt som dem skulle ha det til!) Husker desverre ikke hva det heter, men er alltids noen som vet hvor det ligger.
Anonymor Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Henningsvær er ikke en by men et tettsted :-)
Musemorbr / Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. juli 2012 Takk for mange gode tips. Jeg tror forresten hun som skrev om grotten har vært på samme leirskole som meg, for den grotten har jeg også gått i for mange mange år siden.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #11 Skrevet 16. juli 2012 Er født og oppvokst i Lofoten, så kan jo prøve å komme med tips! å kjøre til Reine er en vakker opplevelse, dere kan jo kjøre enda lengre, helt til å. Naturen er fantastisk, men veiene er ikke de koseligste å kjøre på.. Som nevnt ovenfor her finnes det steder man kan stoppe å spise, de fleste ligger spesielt til for å si det sånn. Altså, men en unik beliggenhet/utsikt. Leknes er en liten by, men har det meste man trenger, med bl.a Lofotsenteret. Stamsund har jo figurteatret, men jeg er usikker på om de har mange/noen forestillinger på denne tiden. I Kabelvåg finner man bl.a Lofotakvariet, som kan være mosomt for både store og små. Ellers er det et veldig koselig lite sted, f.eks kan man ta seg en kaffe på brygga der (spise/drikkested). Sitter man utenfor ser man rett ut i havet omtrent, men det er kanskje litt skummelt for en liten en. Vikingmuseet på Borg tror jeg vil være toppers! Det er lenge siden jeg var der sist, men da var jeg liten og det var stas gitt! Mange fine dyr der, og mye intressant. Om dere er intressert så finner dere en veldig populær golfbane på Gimsøy, der kan du spille golf med midtnattsola i bakgrunn. Ellers er det veldig mange små tettsteder i Lofoten, de fleste er kjempekoselige og vel verdt er besøk Vær obs på svært dårlige veier rundt om kring, og legg merke til alle de fine strendene som dukker opp både her og der. Vannet er ikke så varmt, men sanden er kjempefin og naturen er fantastisk.Der finnes flere steder man kan bade hvor temperaturen i vannet stiger til godt og varmt om sommeren, men det er vanskelig å gi nøyaktige beskrivelser her og nå. Men spør de lokale så får man svar! De fleste som bor der er hyggelige mennesker, og snakker du med betjeningen rundt om kring får du altids god lokalinformasjon om hva som kan være verdt å besøke/gjøre =)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #12 Skrevet 16. juli 2012 Var på knutmarka på leirskole, og det jeg synesvar best, var rafting. Vanskelig å ha en ettåring med på det, da :-) Utenfor Leknes ligger det ei kjempestrand, men usikker på om den kan bli brukt i sommer;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå