Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 etter barnefar og jeg har gått fra hverandre. Vi blir ikke enige om samvær, jeg har ingen håp om at han kommer til å gi seg på noen ting, hva skjer da? Må jeg bare gi meg på alt ellers blir det rettsak? Hva kan være lurt å tenkte gjennom før man dukker opp der? Det er full kræsj mellom barnefar og meg, så blir nok ikke enkelt...
Gjest Løvemusene Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Oj, du burde uansett sette deg ned og skrive ned en liste over ting til hvorfor du vil det du vil osv. Så du ikke sitter der i morgen med teppe plutselig... skriv ned hva som er best for barnet og hvorfor det er hos deg osv. Meklingen mellom mine foreldre tok mange år desverre, siden det endte i rettsaker. Det beste vil jo være å komme til en felles beslutning i morgen for deres del, beklager at jeg ikke har noen råd men håper det løser seg for barnets beste... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Vi var på mekling for 3 uker siden, og her endte det med at bf stevnet meg for retten. Vi ble ikke enige, da han mente jeg kunne være dagmamma for barnet mitt på 14 mnd, mens jeg mente han kunne ha henne 1 overnatting i helgen til å begynne med, en ettermiddag annenhver uke, og at han kunne komme på besøk 2-3 dager i uken ellers. Han var ikke interessert i å prøve å komme frem til en samværsavtale engang, så han har ikke sett henne siden. Skriv ned hva du syns er det beste for barnet. Du bør kanskje google litt og lese litt hva som er anbefalt for barn i de forskjellige aldersgruppene, iom at du ikke informerer om barnets alder. Men det er viktig å være rolig, samarbeidsvillig, og husk at du alltid må tenke på det om er best for barnet, ikke dere
Gjest MMJ Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Huff, forferdelig situasjon du er i. Mekling ja. Jeg hadde nok ikke satt meg ned og skrevet ei liste over "dumme ting om han". Jeg hadde heller skrevet hvorfor du mener akkurat du er den som burde ha hovedomsorgen for barnet. Jeg ville også fått med meg ALT det positive jeg kunne sagt om far. Vær sakelig, lov å gråte dette er en forferdelig situasjon, men prøv og ikke hiss deg opp på han eller meklerne. Nå må du bare ta deg så sammen som du bare kan Jeg har hørt (vet ikke om det stemme) men de som slenger mye dritt om far eller mor til barna som regel kommer dårligst ut av samværsavtaler (selvfølgelig hvis du har rapporter fra politi/sykehus/div om mishandling, det SKAL man jo si i fra om da). Lykke lykke til! Klem!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Han mente du kunne være dagmamma for ditt eget barn? meaning??
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Du kjemper for det du synes er best for barnet, og gir deg selvsagt ikke på det. Men som sagt, det skal være til det beste for barnet, ikke for deg, og ikke for faren.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Lykke til! Jeg er på mekling med bf innimellom. Han har heldigvis forstått det jeg har sagt hele tiden når det samme kome fra en fagperson, så det går nok bra skal du se! De er flinke til å si ifra med få konkrete ord hva som er best for barnet. Vær saklig IKKE sleng dritt.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Han mente du kunne være dagmamma for ditt eget barn? meaning?? At jeg skulle være med henne på dagtid mens han var på jobb. Ellers skulle han ha henne.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Jeg har vært gjennom det der, men det endte i rettsmøte. Da va barnet litt over ett år og jeg synes at det var altfor lite for 50-50 deling, megler mente også det men bf ga seg ikke. endte med advokater og rettsmøter. men da var tiden dradd ut, barnet blitt større og alle mente det var best for barnet og bo 50-50 for det var det h*n var blitt vant med(bodde slik for vi ikke ble enig). ble ikke rettsak da jeg ga meg fordi jeg følte alle var "mot" meg og hadde ikke følelsen av at jeg kunne vinne. følte vi fikk en "dårlig" megler som bare ville vi skulle snakke, kom nesten ikke med innspill. men.. fortell hva du ønsker, ikke snakk negativt om bf. Les, fortell det du har lest. Jeg er forsatt ikke fornøyd med ordningen ett par år etter.. Det er den viktigste "kampen" du tar. Hold ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå